نسخه چاپی

انتقاد احمد خاتمی از اظهارات احمدی‌نژاد

عکس خبري -انتقاد احمد خاتمي از اظهارات احمدي‌نژاد

اظهارات خاتمی حدود یك هفته پس از آن مطرح می‌شود كه محمود احمدی‌نژاد در سخنانی در مراسم تجلیل از فردوسی پژوهان و نكوداشت ثبت جهانی نقالی در فهرست میراث ناملموس یونسكو گفته بود: شاهنامه فردوسی در حقیقت توحیدنامه، خداینامه و تفسیر قرآن است.


سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران با انتقاد از سخنان محمود احمدی‌نژاد که گفته بود «شاهنامه فردوسي، تفسير قرآن است» گفت که «گفتن اینکه شاهنامه تفسیری از قرآن کریم است، نشان‌دهنده عدم‌آشنایی با قرآن و شاهنامه است.»

به گزارش فارس خاتمی همچنین تقویت رگ و ریشه‌های ناسیونالیستی و ملی‌گرایی را از اولویت‌های باراک اوباما عنوان و خاطرنشان کرد: اوباما با تشکیل بنیاد بین‌المللی نوروز، تلاش دارد اعتقادات دینی مردم جای خود را به ملی‌گرایی بدهد.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی روز گذشته در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی با اشاره به صحبت‌های اخیر یکی از مسوولان در ارتباط با فردوسی تصریح کرد: گفتن اینکه شاهنامه تفسیری از قرآن کریم است، نشان‌دهنده عدم‌آشنایی با قرآن و شاهنامه است.

خاتمی ایران منهای اسلام را افتخار ندانست و ادامه داد: 33 سال دین این کشور را اداره کرده و کسانی که امروز تریبون دارند مراقب صحبت‌های خود باشند. وی تقویت رگ و ریشه‌های ناسیونالیستی و ملی‌گرایی را از اولویت‌های رییس‌جمهور آمریکا عنوان و خاطرنشان کرد: اوباما با تشکیل بنیاد بین‌المللی نوروز قصد دارد اعتقادات دینی مردم جای خود را به ملی‌گرایی بدهد.

تجليل احمدی‌نژاد از شاهنامه

اظهارات خاتمی حدود یک هفته پس از آن مطرح می‌شود که محمود احمدی‌نژاد در سخنانی در مراسم تجلیل از فردوسی پژوهان و نکوداشت ثبت جهانی نقالی در فهرست میراث ناملموس یونسکو گفته بود: شاهنامه فردوسي در حقيقت توحيدنامه، خداينامه و تفسير قرآن است.

او پیش‌تر در ایام عید نوروز و هنگام حضورش در سومین جشن جهانی نوروز در تاجیکستان هم، فردوسی را نجات‌دهنده مکتب پیامبر و اسلام معرفی کرده و گفته بود: «فردوسی مكتب پیامبر گرامی اسلام را نجات داد و بار حقیقی این مكتب را از دوش نااهلان برداشت و بر دوش ملت ایران گذاشت و این ملت نیز الحق به خوبی از عهده ایفای این مسوولیت برآمد.» سخنانی که باعث انتقاد آیت‌الله مکارم شیرازی شد.

این مرجع تقلید در واکنش نسبت به این سخن گفته بود که «این چقدر ظلم است به علمایی که از صدر اسلام تا امروز،‌ در راستای حفظ مکتب اسلام و تشیع مشکلات و ناملایمت‌های زیادی را به جان خریدند.»

۱۳۹۱/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...