نسخه چاپی

پیام حزب‌الله برای تل‌آویو

این روزها خاورمیانه و شمال آفریقا با درگیری‌های نظامی و آشفتگی كم‌سابقه‌ای روبه‌روست.

به گزارش نما به نقل از همشهری، از صحراي سينا در مصر تا بلندي‌هاي قلمون در لبنان، جنگ با گروه‌هاي شبه‌نظامي گمنام و سرشناسي در جريان است كه ماموريت و برنامه‌شان و هدايت و سرمنشأشان، هم معلوم هست و هم نيست. شايد بايد چند سالي بگذرد تا سرچشمه اين گروه‌هاي تروريستي كه جز زبان خنجر و گلوله نمي‌دانند و همچون موريانه به جان اين منطقه افتاده‌اند، مشخص شود.

اما در اين ميانه پرآشوب، كشورهايي هستند كه در لبه آتش قرار گرفته‌اند. عراق، سوريه و لبنان ازجمله اين كشورها هستند. با اشغال بخش‌هايي از خاك عراق و سوريه توسط اين تروريست‌ها، اين دو كشور اكنون شاهد يك جنگ تمام‌عيار با حضور نيروهاي خارجي هستند. لبنان هم در ماه‌هاي گذشته از طريق مرز سوريه بارها تهديد شده و به گفته يك نماينده مسيحي پارلمان اين كشور، اگر حزب‌الله نبود، شايد لبنان هم مانند عراق و سوريه اكنون زير سيطره داعش قرار داشت.

اما لبنان در كنار مقاومت دربرابر گروه‌هاي تروريستي چون داعش و جبهه نصرت از خاك سوريه، از جهت ديگري هم تهديد مي‌شود. تهديد هميشگي رژيم‌صهيونيستي براي لبنان اين روزها با توجه به موقعيت آشفته منطقه، بيشتر از هميشه شده‌است. در روزهاي اخير اخباري درباره تبادل آتش ميان نظاميان رژيم صهيونيستي با نيروهاي ارتش لبنان و همچنين انفجار يك تانك اين رژيم در منطقه مرزي منتشر شد. در پي اين تحولات، حزب‌الله لبنان با انتشار بيانيه‌اي، مسئوليت انفجار تانك اسرائيلي را در منطقه مرزي پذيرفت. اين اقدام حزب‌الله، پيامي براي رژيم صهيونيستي در اين روزهاي آشفته تلقي مي‌شود كه فكر تجاوز به خاك لبنان يا حمله به جنبش مقاومت حزب‌الله را با سوءاستفاده از شرايط، به ذهنش خطور ندهد.

بدون شك حزب‌الله به‌دنبال بهانه براي شروع جنگ با رژيم‌صهيونيستي نيست، اما با اين اقدام، قصد دارد به تل‌آويو بفهماند كه اگرچه در ۲ جبهه يعني هم در خاك سوريه و هم در مرز لبنان و سوريه مشغول جنگ با تروريست‌هاي داعش و جبهه نصرت است، اما همچنان رژيم‌صهيونيستي را در رادار خود دارد و به محض آنكه اين رژيم دست از پا خطا كند، به آن پاسخ خواهد داد.

حزب‌الله در ماه‌هاي اخير چند حساب تسويه نشده با رژيم‌صهيونيستي دارد. اين جنبش، رژيم‌صهيونيستي را مسئول مرگ حسن القيس يكي از اعضاي ارشد خود مي‌داند كه در دسامبر سال گذشته نزديك خانه‌اش در بيروت ترور شد. او از مسئولان ارشد فني حزب‌الله بود. حزب‌الله همچنين رژيم‌صهيونيستي را مسئول حمله به انبار تسليحاتي مي‌داند كه در فوريه سال‌جاري ميلادي در خاك لبنان هدف حمله قرار گرفت.

۱۳۹۳/۷/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...