نسخه چاپی

نماینده مردم تهران در واكنش به سخنان اخیر ریاست جمهور:

روحانی هنوز پیام اكثریت مجلس را دریافت نكرده/بهتر است به سخنان رهبری توجه شود/مواضع نباید در راستای رضایت تندروهای اصلاح طلب مطرح شود

عکس خبري -روحاني هنوز پيام اکثريت مجلس را دريافت نکرده/بهتر است به سخنان رهبري توجه شود/مواضع نبايد در راستاي رضايت تندروهاي اصلاح طلب مطرح شود

فاطمه آلیا گفت: به نظر من آقای روحانی هنوز پیام اكثریت مجلس را دریافت نكردند .این دو پهلو سخن راندن ایشان قابل تامل است.

فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نما با بیان آنکه برخی با القائات غلط دردانشگاهها به دنبال ایجاد فضاهایی غیر مناسب هستد گفت: برخی سلیقه های سیاسی و فکری، که حاصل وادادگی آنها به غرب است حال به واسطه تحصیلاتی که در آنجا داشته اند و یا به علت باورهایی که دارند؛ تلاش دارند تا محیط دانشگاهها را به نوعی سیاست زده بکنند.
وی افزود: البته ما اوج این سیاست زدگی و دور شدن از فضای دانشگاهی و علمی را دوران اصلاحات را شاهد بودیم. دو واقعه تاسف باری که در کارنامه دانشگاههای کشور ثبت شد . حوادث تیر 78 و دیگری فتنه 88 که متاسفانه بخشی از دانشگاهها را هم درگیر این موضوع کردند که نهایتا منجر به هتک حرمت به مقدسات اسلام و نظام شد. در طی این حوادث ، یکسری جریانات افراطی در دانشگاهها پیدا شدند که تلاش شد محیط دانشگاهها آرام بشود و با مجرمین در چهارچوب قانون برخورد بشود . ناگفته نماند که باعث شد این خواست مردم و در جهت حفظ ارزش های انقلابی بود.
آلیا تصریح کرد: متاسفانه در دولت جدید به کرات در یک فرصتهایی که به وجود می آورند ،اعلام می شود که فضای دانشگاهها امنیتی بوده و ما دانشگاه را از امنیت در می آوریم. به نظر من در اینجا باید از فرمایشات مقام معظم رهبری کمک بگیریم؛ ایشان در توصیه ای به همین دولت می فرمایند ، که شما در عمل ، کاری کنید که فضا بهتر شود و برای توجیه عملکرد خود، گذشته را زیر سوال نبرید واینکه عیب و ایراداتی را برای موجه کردن خود منتسب نکنید.
عضو فراکسیون اصولگرایان با اشاره به سخنان آقای روحانی در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاهها گفت: با دید منصفانه باید گفت ، بخشی از سخنان ریاست محترم جمهوری خوب بود اما در بخشی دیگر از سخنان ایشان به نظر می آید که جناب روحانی توجهی به سخنان مقام معظم رهبری نداشتند. معیوب جلوه دادن بخشی از سیستم و سیاه نمایی کردن دوره های گذشته و بحث امنیتی شدن در دانشگاه ها را مطرح کردند، صحیح نبود؛ مضاف براینکه در ایجاد مقدمات سخنرانی ایشان نیز متاسفانه برخلاف سنوات گذشته، اجازه صحبت و سوال به دانشجویان داده نشد. که باید دید این امر با هماهنگی بوده است یا بدون هماهنگی؟
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به دفاعیات آقای روحانی از فرجی دانا در این نشست گفت: اگرچه ریاست محترم جمهور در بخشی از سخنان خود استیضاح را حق مجلس عنوان کردند اما دفاع ایشان از آقای فرجی دانا قابل تامل است. آقای روحانی از چه چیزی دفاع می کنند؟ آقای فرجی دانا در زمان وزارت خود شرایطی را به وجود آوردند که این استیضاح مطرح شد . ورود افراد فتنه ساز و بازگشت دانشجویان که مشکلاتی را داشتند که تمام این موارد در روز استیضاح به طورمفصل مطرح شد و اکثریت نمایندگان قبول کردند و نهایتا رای اعتماد خود را سلب کردند .
وی تاکید کرد : به نظر من آقای روحانی هنوز پیام اکثریت مجلس را دریافت نکردند .این دو پهلو سخن راندن ایشان قابل تامل است. انتخاب نهاد و گزاره ای که در بخشی از مجلس حمایت کنند که عنوان کنند ما تعامل داریم اما درعمل پیام اکثریت را دریافت نکرده باشند.
آلیا در پاسخ به این سوال که آیا این فضا ها ناشی از فشار از سوی اصلاح طلبان تندرو است ؟ اظهار داشت: با توجه به ترکیب دولت فعلی که یک ترکیب هماهنگی نیست، یعنی تعدادی اصولگرا در آن است و تعدادی کاگزارانی و تعدادی اصلاح طلب اما گفته می شود برخی ها در فشاری از سوی تندروهای اصلاح طلب هستند ، دیده می شود آقای روحانی هم در مسایل مختلف مواضع متعارضی دارند که گمان می رود ، این تعارض به دلیل فشارها و یا مطالباتی است که در محافل اصلاح طلبی پررنگ تر بیان می شود.
وی افزود: گاها اصلاح طلبان تندرو آقای روحانی را هم زیر سوال می برند اما آنچه مهم است آقای رییس جمهور با توجه سرمایه عظیمی که دارند و آن تنفیذ حکم شان از سوی وللایت فقیه و رای مردمی است ، راه درست انقلاب را که همان راهی است که مردم می خواهند و مورد تایید مقام معظم رهبری است و مورد خشم دشمنان نظام ، گروههای تندرو سیاسی است، نروند. چراکه قطعا این راه به موفقیت نزدیک تر است تا اینکه بخواهند راضی نگاه داشتن اقلیتی تندرو مواضع متعارضی اتخاذ کنند .
آلیا در پایان خاطر نشان کرد: البته دانشجویان و استادید ما آگاه و بیدارند و متوجه هستند. امیدواریم دانشجویان با همان رسالت ولایت مداری و طرفداری از نظام و طی کردن راه امام و شهدا با بصیرت خود هم فضای علمی دانشگاهها را تقویت کنند و هم خود را به دور از فضای سیاسی و بین المبللی نبینند. در عین حالی که مقام معظم رهبری بارها تاکید داشتند، به تحصیل و تهذیب و خودسازی خودشان بپردازند.

۱۳۹۳/۷/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...