نسخه چاپی

قتل یك‌نوجوان سیاه‌پوست دیگردرآمریكا

پلیس آمریكا چند هفته پس از واقعه «فرگوسن»، چهارشنبه‌شب با چند شلیك ۱۷ گلوله متوالی یك نوجوان ۱۸ ساله سیاه‌پوست دیگر را به قتل رساند.

به گزارش نما به نقل از فارس، یکی از افسران پلیس «سنت لوییس» در ایالت «میسوری» آمریکا با شلیک به جوان سیاه‌پوست ۱۸ ساله‌ای، وی را به قتل رساند.

«واندریک مایرس» نوجوان ۱۸ ساله‌ آمریکایی‌ است که شامگاه چهارشنبه با شلیک افسر پلیس سنت کشته شد. شاهدان گفتند این افسر پلیس ۱۷ بار به سمت این نوجوان شلیک کرد. همچنین ادعا شده است که این افسر خارج از ساعت کاری خود مرتکب این اقدام شده است.

این واقعه تنها دو ماه پس از قتل «مایکل برآن» نوجوان سیاه‌پوست دیگری در آمریکا و شهر فرگوسن رخ داد که خشم مردم آمریکا را برانگیخت.

شهروندان سنت لوییس در اعتراض به این کشتار تا بامداد در خیابان‌های این شهر تظاهرات کرده و شعار سردادند. معترضان به سوی ایستگاه مرکزی پلیس سنت لوییس حرکت کرده و با تکرار آخرین جملات «مایکل بروآن» پیش از شلیک افسر قاتل شعار می‌دادند «دستانم بالاست، شلیک نکن».

بر اساس این گزارش، یکی از اقوام مقتول به روزنامه سنت لوییس گفت که واندریک در هنگام به قتل رسیدن مسلح نبوده‌ است.

همچنین شب گذشته رسانه‌های محلی شهر فرگوسن ایالت میسوری آمریکا گزارش دادند که در این شهر صدای تیراندازی به گوش رسیده است. هنوز جزئیات بیشتری از این خبر و تلفات احتمالی این تیراندازی خبری منتشر نشده است (جزئیات بیشتر).

پلیس آمریکا رفتار ناخوشایندی با سیاهپوستان آمریکایی دارد و در اغلب موارد بدون دلیل آنها را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد و حتی به قتل می‌رساند. در یکی از موارد، ۹ آگوست، «مایکل براون» نوجوان ۱۸ ساله سیاهپوست آمریکایی در حالی که غیرمسلح بود در «فرگوسن» در ایالت «میسوری» آمریکا، توسط پلیس سفیدپوست آمریکا کشته شد.

این مسئله خشم مردم فرگوسن را که اغلب سیاهپوست هستند، برانگیخت و اعتراضات شبانه در این منطقه آغاز شد و در برخی از شب‌ها، پلیس به اعمال زور و خشونت متوسل شد و چندین نفر نیز دستگیر شدند.

۱۳۹۳/۷/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...