نسخه چاپی

مذاكرات فعالان اقتصادی ایران و روسیه

خبرگزاری روسی ایتارتاس گفت: بیش از ۱۰ شركت بزرگ شیلات ایرانی برای صادرات انواع ماهی و محصولات دریایی به روسیه اعلام آمادگی كردند.

به گزارش نما ؛ فارس به نقل از ایتارتاس خبر داد، ایران می‌گوید آمادگی لازم برای صادرات انواع ماهی و محصولات دریایی به روسیه را دارد. بیش از ۱۰ شرکت عمده ماهیگیری ایران خواسته خود را برای صادرات اینگونه محصولات به روسیه مطرح کرده‌اند.

به گفته رئیس سازمان شیلات ایران، در استان بندرعباس حداقل ۱۸۰ هزار تن انواع ماهی در سال تولید می‌شود که قادر است به تنهایی ۶۰ درصد تقاضای بازارهای روسیه را تأمین کند،‌همچنین ماهیگیران استان بندرعباس در جنوب‌غرب این کشور سالانه بیش از ۱۵ هزار تن میگو از خلیج فارس صید می‌کنند.

به گزارش فارس، به دنبال تحریم روسیه از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا، این کشور نیز واردات انواع محصولات کشاورزی و شیلاتی را از کشورهای اروپایی به مدت یکسال محروم کرده است و به همین دلیل روسیه برای تأمین نیاز داخلی خود به کشورهای شرق روی آورده است.

در پی این مسائل اخیراً بحث‌هایی برای واردات محصولات کشاورزی از ایران مطرح بوده است و حتی پوتین رئیس جمهور روسیه نیز در زمینه واردات از ایران چراغ سبز داده بود.

از دو روز پیش وزیر جهاد کشاورزی ایران در رأس هیأتی برای شرکت در سومین نشست وزرای کشاورزی کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای در مسکو به سر می‌برد.

نشست وزرای این سازمان امروز پنجشنبه ۱۷ مهرماه با حضور ۶ کشور عضو شامل روسیه، چین، قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان و تاجیکستان و همچنین ۵ کشور ناظر شامل ایران، پاکستان، افغانستان، هند و مغولستان در مسکو برگزار می‌شود.

در این سفر هیأتی از بزرگترین فعالان اقتصادی بخش خصوصی در حوزه کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی ایران را همراهی می‌کنند.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند این سفر دستاوردهای خوبی در زمینه صادرات محصولات کشاورزی ایران به بازارهای روسیه داشته باشد.

۱۳۹۳/۷/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...