نسخه چاپی

آقای مطهری لطفا به این جمله توجه كنید!

اگر امام بودند شدیدتر برخورد می كردند

عکس خبري -اگر امام بودند شديدتر برخورد مي کردند

علی مطهری كه خود راوی جملات صریح رهبر معظم انقلاب درخصوص حصر سران فتنه بود حالا دست به نامه نگاری و البته تهدید آقای رییس جمهور به طرح سوال در مجلس زده است تا شاید از این رهگذر پیگیر رفع حصر سران فتنه شود.

اختصاصی/به گزارش نما ،«من قبلا درباره بصیرت صحبت کرده‌ام و این که نباید راه شهدا و راه انقلاب را گم کنیم. جرم اینها بزرگ است و اگر امام (ره) بودند شدیدتر برخورد می‌کردند. اگر اینها محاکمه شوند حکمشان خیلی سنگین خواهد بود و قطعا شما راضی نخواهید بود. ما اکنون به اینها ملاطفت کرده‌ایم.»
اینها روایت علی مطهری از جلسه فراكسيون شاهد با مقام معظم رهبری در اواخر خردادماه سال جاری است؛ جلسه ای که به گفته علی مطهری فراکسیون شاهد مجلس، سازندگان فیلم شیار 143، برگزارکنندگان کنگره شهدای بازار و دست اندرکاران فناوری سلول های بنیادین با رهبر معظم انقلاب داشتند.
متن جملات رهبری معظم انقلاب درباره سران فتنه، بی بصیرتی و البته حصر خانگی آنها به خوبی نشان دهنده عمق توجه معظم له به این مساله و جزئیات توطئه دشمن است.
موضوعی که علی مطهری که خود راوی جلسه و بیان صریح رهبر معظم انقلاب بوده به دست فراموشی سپرده است. و البته همین فراموشی وی و شاید همفکرانش بود که او را واداشت تا دست به قلم شود و نامه ای تهدیدآمیز خطاب به رئیس جمهور بنویسد.
تهدید رئیس جمهور به سوال در مجلس آن هم با استفاده از ابزار نه چندان کارآمد رفع حصر از سران فتنه تنها در شرایطی ممکن است که آقای مطهری مطمئن باشد دیگر مجلس نشینان نیز با وی در این امر مشارکت نمایند و عزم همگی آنها برای طرح سوال از حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی جزم باشد.
اینکه حداقل یک چهارم نمایندگان موافق نظر آقای مطهری در خصوص طرح سوال از رئیس جمهور باشند یعنی اینکه آقای روحانی در ادای تکالیف ریاست جمهوری کوتاهی کرده و نمایندگان را بر آن داشته که طرح سوال از وی را در مجلس کلید بزنند؛ اتفاقی که تنها یکبار در طول تاریخ دولت و مجلس پس از انقلاب اتفاق افتاد و شاید مصرترین فرد برای پیگیری این موضوع در آن زمان نیز علی مطهری بود.
متن و بندهای موجود در متن نامه علی مطهری خطاب به رئیس جمهور تنها به همین مساله ختم نمی شود. او در بخشی از نامه به حصر خانگی موسوی و کروبی به عنوان اقدامی خلاف اصول قانون اساسی اشاره کرده است در حالی که نیم نگاهی به برخی از همان اصول همچون اصل 176 نشان می دهد که مصوبات شورای عالی امنیت ملی لازم الاجرا است و در این زمینه علی مطهری راه به اشتباه رفته است.

در اینجا بد نیست به بحث دیگر علی مطهری در خصوص حکم اولیه شورای عالی امنیت ملی و صدور حکم حصر در شرایط اضطراری نیز اشاره کنیم و این سوال را مطرح کنیم که به نظر وی آیا شرایط اضطرار در شرایط کنونی از بین رفته و آقایان موسوی و کروبی در صورت رهایی نسبت به انجام همان فعالیت های آشوب آفرین اقدام نخواهند کرد؟ و آیا امتحان دوباره کسانی که یکبار با تمام توان در برابر نظام ایستاده اند درست و عاقلانه است؟
 مطهری همچنین در بخشی از نامه اش محصور کردن منتقدان نظام را سنتی غلط تعبیر کرده و گفته که «گویی انتقاد و اعتراض را به معنی خروج از نظام تلقی کرده ایم»؛ جملاتی که در خوشبینانه ترین حالت گواه فراموشی ماجراهای سال 88 در ذهن علی مطهری است.
از نکات مدنظر آقای مطهری درباره احمدی نژاد که به زعم وی منشا فتنه است و تشبیه فتنه به حکم هولوکاست هم که بهتر است بگذریم.
تنها یک سوال باقی می ماند که تلاش علی مطهری برای پیگیری مساله رفع حصر سران فتنه و طرح سوال از رئیس جمهور با چه هدف یا اهدافی صورت می گیرد؟!

۱۳۹۳/۷/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...