نسخه چاپی

بیژن نوباوه در گفتگو با نما:

ضرورت ایجاد هم گرایی بین اصولگرایان واقع گرایی است /شرط پیروزی وحدت است/گرفتن نتیجه در گروی بكارگیری اندیشه بزرگان دین و سیاست است

عکس خبري -ضرورت ايجاد هم گرايي بين اصولگرايان واقع گرايي است /شرط پيروزي وحدت است/گرفتن نتيجه در گروي بکارگيري انديشه بزرگان دين و سياست است

نماینده مردم تهران گفت:اگر ما اندیشه و تفكرات بزرگان دین و سیاست را به خوبی بكار بگیریم، یقینا نتیجه می گیریم.

بیژن نوباوه نماینده مردم تهران ،ری شمیرانات و اسلامشهر درگفتگو با خبرنگار نما در رابطه با الزامات و بایسته های هم گرایی بین نیروی های اصولگرا گفت: مهم ترین ضرورت در ایجاد هم گرایی بین نیروها اصولگرا واقع گرایی است. اگر ما نیازهای جامعه را به خوبی ببینیم ، قطعا به واقع گرایی نزدیک خواهیم شد.
وی افزود: نتیجه واقع گرایی همیشه مثبت بوده است. چرا که آنچه برای ما اهمیت دارد نیاز مردم است و هنگامی که مردم نیاز خود را در یک تشکیلات قابل تحقق و خوب ببینند به آن تشکل رجوع می کنند.
هرکجا که ما به تخصص ها توجه داشتیم و به سمت نوگرایی و جوان گرایی حرکت کردیم و به دور از تعصبها وارد عرصه شدیم، موفق شدیم که نمونه آن بسیار زیاد است.
نوباوه تصریح کرد: ولی جایی که تصورات خود را بر واقعیتها غالب کردیم و گمانه زنی ها کار انجام دادیم به بیراهه رفتیم این بحث که فلانی حتما باید وارد مجلس شود در حالی که کارایی ندارد و کارآمد نیست اما فرد خوبی است این تصور، تصور ناصحیحی است.
وی یادآورشد: باید سنجید که جامعه افراد را به عنوان فرد کارآمدی و متخصصی می شناسند یا خیر؟
آیا جامعه او را دیده است و رفتار آن را می پذیرد یا خیر؟ اگر ما این واقعیتها را کنار هم انطباق دادیم مطمنا موفق می شویم . والا با شعار که جامعتین، اصولگرا و یا پایداری بیایند، موفق هستیم ؟ اگر به واقیعیت نزدیک شدیم صددرصد موفقیت در آن هست و لیست و کارهایمان هم خوب تنظیم می شود. ولی من تا به حال حرکت مثبتی ندیدم .
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: البته با پتانسیلی در آیات عظام وجود دارد، به خصوص آیت الله مصباح عالمی است که بسیار بسیار نو گرا و اندیشمندانه برخورد می کند. اگر ما اندیشه و تفکرات بزرگان دین و سیاست را به خوبی بکار بگیریم، یقینا نتیجه می گیریم ولی نباید این اندیشه ها را خودمان تفسیر کنیم و هر آنچه که آنها می گویند باید پذیرفت و تفسیر به رای نکنیم . قطعا نشست و همایش روز شنبه می تواند یک نشست موفقی باشد.
وی با اشاره به ضرورت این گونه همایش ها اظهار داشت: این نشستها باید باشد تا موفق شویم ، چرا که چاره ای جز این نداریم. البته این همگرایی نه تنها برای مباحث دید سیاسی و انتخابات و ... مفید است بلکه اگر این پتانسیل همسویی در جامعه ای در کنار هم قرار بگیرند، قدرت بیشتری در مسایل داخلی و خارجی پیدا می کند. همچنین قدرت تصمیم گیری افزایش پیدا می کند اما معتقدم تاکنون اصولگراها عملکرد مثبتی نداشتند! انتخابات ریاست جمهوری با ورود چند اصولگرا در عرصه رقابت ،همه یکدیگر را خنثی کردند ، لذا شرط پیروزی وحدت است .
نوباوه در پایان تصریح کرد: اگر ما نگاه غیر تخصصی و متعصبانه داشته باشیم، یقینا شکست می خوریم. در انتخابات مجلس نهم برخی افرادی که در لیست اصولگراها حضور داشتند، افراد بسیار خوبی بودندولی کارایی آنها بسیاری تاریخ مصرفشان برای کارهای اجرایی سنگین گذشته بود و البته این افراد باید به دنبال برنامه ریزی کلان تر و دادن انرژی فکری به جوامع فعال باشد و همین امر باعث شد که دو سوم آن لیست رای نیاورند. در برخی از این لیستها افراد سر شناس رای نیاوردند. زیرا مردم به آنها اقبالی ندارند. ما باید به دنبال کسی برویم که اولا کارایی داشته باشد ودر هر زمینه ای تخصص داشته باشند و بتواند کاری انجام دهد.

۱۳۹۳/۷/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...