نسخه چاپی

اولین انگلیسی مشكوك به ویروس ابولا جان باخت

روز پنج شنبه اولین انگلیسی آلوده به ویروس ابولا در شهر مقدونیه جان خود را از دست داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، روز پنج‌شنبه مردی با تابعیت انگلیسی در کلینیک بیماری‌های عفونی مقدونیه جان خود را از دست داد.

به گزارش روزنامه دیلی تلگراف، پزشکان این مرکز درمانی معتقدند این بیمار 58 ساله انگلیسی، علایم بیماری ابولا را داشته و از آن جان سپرده‌است.

یکی از مقامات شهر مقدونیه به رویترز گفته‌است دومین تبعه انگلیسی با علایم مشابهی در مقدونیه شناسایی شده است. گفته می‌شود فرد دوم دوست بیمار فوت شده‌ می‌باشد.

با ورود پرستار اسپانیایی آلوده به ویروس ابولا، اروپا نسبت به انتشار این ویروس در این قاره حساس شد. گفته ها حاکی از آن است که حال این پرستار اسپانیایی وخیم است.

مقامات مقدونیه با تایید مرگ این تابع انگلیسی اعلام کردند وی در این کشور مسافر بوده و از انگلیس به آن‌جا رفته بود.

بالاترین مقام وزارت بهداشت آمریکا شیوع ابولا را به اپیدمی ایدز تشبیه کرد و گفت «در طول سی سال تجربه از فعالیت در وزارت بهداشت تنها یک مورد دیگر اینچنین دیده‌ام و آن زمانی بود که ویروس ایدز در حال گسترش بود».

با توجه به این که این تابع انگلیسی پیش از ورود به مقدونیه در انگلیس بوده و از آن‌جا به مقدونیه سفر کرده‌است، مقامات انگلیس دستور چک کردن کلیه مسافران هواپیماهای لندن را صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری اکسپرس، در صورت اجرایی شدن این طرح مسافرانی که از مرزهای انگلیس عبور می‌کنند در فرودگاه چک خواهند شد.

به گفته مقامات انگلیسی هدف از چک کردن مسافران توان مسئولان برای شناسایی و جداسازی بیماران از افراد سالم آسان‌تر می‌کند.

این در حالیست که روز گذشته مقامات انگلیسی اعلام کردند برای مقابله با ویروس ابولا آمادگی کامل دارند و نیازی به چک کردن مسافران مرزی نیست.

هم‌چنین روز چهارشنبه هفته گذشته نخست وزیر انگلیس دستور تشکیل کمیته اضطراری برای بررسی آمادگی دولت در مقابله با این ویروس کشنده داد.

طبق پیش‌بینی‌ها تا کمتر از دو هفته دیگر ویروس ابولا وارد انگلیس خواهد شد که نگرانی مقامات و مردم این کشور را در پی داشته‌است.

ویروس کشنده ابولا که اولین بار در غرب افریقا مشاهده شد تاکنون جان حدود 3900 نفر را گرفته است و اکنون تهدیدی برای غرب است.

۱۳۹۳/۷/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...