نسخه چاپی

سفیر آمریكا در عراق به جوسازی علیه ایران پرداخت

تازه ترین بیانیه طارق الهاشمی معاون فراری رئیس جمهوری عراق و ادعای بی اساس سفیر آمریکا در بغداد علیه جمهوری اسلامی ایران از جمله تحولات مربوط به عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر، طارق الهاشمی معاون فراری رئیس جمهوری عراق که همچنان تحت حمایت کردها از تسلیم خود به دستگاه قضایی عراق برای پاسخگویی به اتهامات وارده در خصوص دست داشتن وی در اقدامات تروریستی خودداری می کند، در تازه ترین اظهارات خود مدعی شد تهدید دستگاه قضایی عراق به دستگیری من را مردم عراق باور نخواهند کرد.

طارق الهاشمی که امروز در واکنش به گفتگوی نوری المالکی نخست وزیر عراق با شبکه السومریه که گفته بود دستگاه قضایی عراق تهدید کرده است در صورت که حکم دستگیری الهاشمی اجرا نشود، خود برای این کار وارد عمل خواهد شد،

الهاشمی در عین حال ادعا کرد بحران کنونی سبب منسجم و قوی شدن فهرست العراقیه شده است.

الهاشمی در بیانیه ای که امروز دفتر موقت وی در سلیمانیه واقع در شمال عراق(مقر جلال طالبانی) صادر کرد، گفت : آنچه مالکی درباره تهدید دستگاه قضایی عراق به بازداشت من(الهاشمی) در صورتی که به اجرای حکم دستگیری ام از سوی دستگاه قضایی پایبند نباشد، برای ملت عراق قابل باور نیست!
الهاشمی در 23 ژانویه گفته بود به شرط استعفای نوری المالکی نخست وزیر عراق آماده حضور در دادگاه بغداد است.

الهاشمی در پی پخش اعترافات تکان دهنده برخی اعضای تیم محافظتی وی مبنی بر دست داشتن در اقدامات تروریستی به دستور وی در 19 دسامبر 2011 و پس از آن صدور حکم دستگیری اش به منطقه کردستان عراق گریخت و همچنان تحت حمایت طالبانی و بارزانی قرار دارد و از تسلیم خود به دستگاه قضایی طفره می رود.

فرماندهی عملیات بغداد 19 ژانویه از به تاخیر افتادن پخش اعترافات دومین گروه از اعضای تیم محافظان طارق الهاشمی خبر داد و تاکید کرد این کار را پس از تکمیل اقدامات قضایی انجام خواهد داد.

این در حالی است که یک عضو ائتلاف دولت قانون تاکید کرده بود اگر طارق الهاشمی از تسلیم خود به دستگاه قضایی عراق طفره رود، طی یک ماه آینده به طور غیابی محاکمه خواهد شد.

باز هم جوسازی از سوی سفیر آمریکا علیه ایران
از سوی دیگر سفیر آمریکا در بغداد در گفتگو با شبکه العربیه به جوسازی و تکرار اتهامات نخ نما شده علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

جفری در این گفتگو که قرار است به زودی از شبکه العربیه پخش شود، در تلاش برای برهم زدن روابط دوستانه میان بغداد و تهران مدعی شده است واشنگتن از اینکه ایران گروههای مسلح را برای برهم زدن ثبات عراق! به این کشور اعزام کند، نگران است.

سفیر آمریکا ادعا کرده است اقدام ایران نه تنها برای عراق بلکه برای تمام منطقه پیامدهای خطرناکی خواهد داشت.

۱۳۹۰/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...