نسخه چاپی

تقویت تمركز و رشد ذهن با بیلیارد و بولینگ

عکس خبري -تقويت تمرکز و رشد ذهن با بيليارد و بولينگ

نایب رئیس بانوان در رشته بیلیارد و بولینگ گفت: با فرهنگ‌سازی می توان این رشته را كه باعث رشد ذهنی و تقویت تمركز است را گسترش داد.

به گزارش نما، مریم اسدالهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: یک روند استعدادیابی برای تعیین رنکینگ در نظر داریم که با فرهنگ سازی می توانیم این رشته را که باعث تقویت تمرکز و رشد ذهنی می شود، گسترش دهیم.

نایب رئیس بانوان در رشته بیلیارد و بولینگ افزود: اگر برای تیم ملی پذیرش بدهند اردو می گذاریم و برنامه های فنی و روانشناسی برای آنها داریم ما در 17 تا 30 سال تیم ملی بانوان داریم اما متاسفانه به دلیل اینکه به بیلیارد و بولینگ توجهی نمی‌شود زیر 17 سال از بانوان تیم ملی نداریم.

وی گفت: در گذشته مسابقاتی که شرکت کردیم سال 90 که در سوریه برگزار شد در رشته اسنوکر مقام هشتم جهان و در 92 نیز به میزبانی لهستان بود نهم شدیم.

اسدالهی افزود: به مناسبت های مختلف تورنمنت داخلی داریم آموزش تخصصی بولینگ بین‌المللی سطح یک مربیگری گذاشته ایم. اخیرا هم در بیلیارد دوره مربیگری آسیایی در سطح حرفه ای در آکادمی انقلاب برگزار می شود که برای اولین بار اتفاق افتاده است گفت: چند تن از بانوان مدرک درجه یک فیلد را که داشته‌اند به درجه گلد ارتقاء یافته اندو تعدادی نیز مربیگریB بین المللی کسب کردند.

نایب رئیس بانوان در رشته بیلیارد و بولینگ افزود: ایران تنها کشوری است که دو داور خانم را برای مسابقات هند اعزام کرد و این در رسانه های بین المللی بازخورد خوبی داشته است در بازیهای جهانی قطر چهار داور از بانوان حضور داشتن که به عنوان داور ممتاز این مسابقات را آوردند.

وی افزود: ما از رسانه ها انتظار داریم مانند سایر رشته ها به ما نیز توجه ویژه داشته باشد. 68 مدال طلایی جهانی و آسیایی را می تواند برای ایران به ارمغان بیاورد.

اسدالهی در پایان خاطر نشان کرد: لیگ در دستور کار فدراسیون قرار گرفته تجهیز استانها را داریم بیلیارد و بولینگ را تنظیم کردیم. در آقایان بهمن و اسفند ماه آغاز می شود و با راه اندازی آن ما نیز می توانیم از امکانات آنها استفاده کنیم.

۱۳۹۳/۷/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...