نسخه چاپی

دفاع جانانۀ كردها از گذرگاه مرزی كوبانی

یك مقام محلی كرد در شهر كوبانی خبر تسلط گروهك تروریستی داعش بر گذرگاه مرزی این شهر با تركیه را رد و تاكید كرد: با وجود حملات سنگین عناصر این گروهك تروریستی به كوبانی، مدافعان كرد توانسته‌اند در برابر آنها مقاومت كنند.

به گزارش نما به نقل از العالم، "ادریس نعسان" تاکید کرد که سقوط این گذرگاه به معنای سقوط شهر کوبانی است.

از سوی دیگر فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه نیز گفت: حدود 700 نفر که بیشتر آنها سالمند هستند، هنوز در عین العرب (کوبانی) باقی مانده و نتوانسته اند این شهر را ترک کنند.

"دی میستورا" با استناد به قطعنامه شماره 2170 سازمان ملل که از همه طرف ها خواسته برای جلوگیری از کشتار مردم در کوبانی تلاش کنند از ترکیه خواست تا به داوطلبان دفاع از این شهر اجازه ورود به سوریه و دفاع از کوبانی را بدهد.

وی افزود: سازمان ملل نمی خواهد کشتار دیگری شبیه به آنچه در سربرنیتسا رخ داد، در کوبانی نیز تکرار شود.

خودداری ترکیه در استفاده از نیروی نظامی اش برای دفاع از عین العرب باعث شد که شهروندان کرد این کشور تظاهرات اعتراض آمیزی گسترده ای را برگزار کنند.

در همین حال یک مقام بلندپایه آمریکایی نیز اعلام کرده که با وجود حملات هوایی نیروهای ائتلاف علیه داعش، این گروه تروریستی 40 درصد از عین العرب را به چنگ خود در آورده است.

منابع خبری اعلام کرده اند که تانک های ترکیه در مقابل خاک سوریه و مشرف به کوبانی صف کشیده اند و این اقدام برای کمک به مردم این شهر نیست، بلکه به منظور جلوگیری از رساندن تسلیحات و کمک ها به کردهاست!

ترکیه همچنین از انتقال نیروهای کرد سوریه به کوبانی از طریق مرز ترکیه مخالفت کرده است.

۱۳۹۳/۷/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...