نسخه چاپی

هند متهم شد!

وزارت امور خارجه پاكستان روز یكشنبه اعلام كرد پاكستان در نامه ای به بان كی مون دبیر كل سازمان ملل متحد ، هند را به ایجاد تنش های كنونی در امتداد مرز دو كشور متهم كرده است.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر، سرتاج عزیز مشاور امور خارجه پاکستان در نامه ای به بان کی مون اعلام کرد تیراندازی و گلوله باران های نیروهای هندی منجر به تلفات سنگین غیرنظامیان در مناطق مرزی پاکستان شده است.

وی گفت در جریان دوره آتش بس اول تا دهم اکتبر ۲۰۱۴ ، مجموعا ۲۰ مورد نقض آتش بس در امتداد خط کنترل مرزی و ۲۲ مورد نقض آتش بس در امتداد سرحد کاری دو کشور گزارش شده که منجر به مرگ ۱۲ غیرنظامی و زخمی شدن ۵۲ نفر شده است. نه نیروی نظامی پاکستانی نیز در این حملات زخمی شدند.

خبرگزاری شین هوا از اسلام آباد گزارش داد این مقام پاکستانی در نامه خود تاکید کرد از ماه ژوئن تا اوت ۲۰۱۴ نیز ۹۹ مورد نقض آتش بس در امتداد خط کنترل مرزی و ۳۲ مورد نیز در امتداد سرحد کاری دو کشور گزارش شده است. در سال ۲۰۱۴ مجموعا ۱۷۴ مورد نقض آتش بس در خط کنترل مرزی و ۶۰ مورد نیز در سرحد کاری گزارش شده است.

وی تاکید کرد در حالی که پاکستان حق دفاع از خود را دارد ، در پاسخ به این اقدامات برانگیزاننده هند نهایت خویشتن داری را از خود نشان داده است.
سرتاج عزیز گفت پاکستان متعهد به راه حل مسالمت آمیز درباره همه موضوعات بین هند و پاکستان است.

۱۳۹۳/۷/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...