نسخه چاپی

بان كی مون سه شنبه به نوار غزه می‌رود

دبیر كل سازمان ملل متحد سه شنبه آینده به نوار غزه سفر می‌كند.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از اسکای نیوز نوشت: بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد که روز سه شنبه آینده (22 مهر) به نوار غزه می‌رود.

تاکنون از برنامه‌های سفر دبیر کل سازمان ملل به نوار غزه، اخباری منتشر نشده است.

بان کی مون امروز یکشنبه (20 مهر) طی سخنانی در کنفرانس بازسازی نوار غزه که در قاهره برگزار شد، گفت: موفقیت بازسازی نوار غزه نیازمند وجود ارکان سیاسی قوی است.

وی از توافق آشتی فلسطینیان که در تاریخ 25 سپتامبر گذشته در قاهره امضا شد، ابراز خرسندی کرد و از همه طرف ها خواست تا گفته های خود را عملی کنند و تاکید کرد که سازمان ملل به حمایت از دولت وفاق ملی فلسطین ادامه می دهد.

بان کی مون همچنین از توافقنامه سه جانبه امضا شده تحت نظارت سازمان ملل برای تضمین واردات مصالح ساختمانی به نوار غزه و نیز برگزاری نشست دولت وفاق ملی به ریاست «رامی حمد الله» در نوار غزه استقبال کرد و گفت: پیام من به همه طرف ها روشن است و آن تقویت فضایی برای برقراری صلح و تفاهم مشترک و احترام به حقوق بشر است.

وی از همه طرف ها خواست تا مذاکرات آینده قاهره را به یک فرصت حقیقی تبدیل کرده و آتش بس را تثبیت و از انجام هر گونه اقدامات یکجانبه دوری کنند.

بان کی مون در ادامه اشاره کرد که جامعه جهانی پیش از این در سال 2009 به دنبال جنگ ویرانگر غزه در شرم الشیخ نشست برگزار کرد اما این بار از شرکت کنندگان در این کنفرانس می خواهیم که به ارائه کمک های مالی برای بازسازی نوار غزه پایبند باشند.

وی همچنین از طرح سازمان ملل برای کمک به بازسازی نوار غزه به ارزش 2.1 میلیار دلار خبر داد و افزود که بیش از 2100 فلسطینی در بدترین جنگ عصر حاضر قتل عام شدند همچنانکه 70 اسرائیلی نیز در این جنگ کشته شدند، یک سوم ساکنان غزه از منازل خود آواره شدند که بسیاری از آنها دیگر خانه ای برای بازگشتن ندارند، زیرساخت ها ویران شد و بیش از 450 هزار نفر به آب دسترسی ندارند و ده ها بیمارستان و مدرسه نیز تخریب شد.

کنفرانس بازسازی نوار غزه امروز یکشنبه با سخنرانی «عبد الفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در قاهره آغاز بکار کرد.
حدود 30 وزیر خارجه و بیش از 50 هیأت از کشورهای مختلف جهان در این کنفرانس حضور دارند.

همچنین نمایندگان حدود 20 سازمان منطقه ای و بین المللی از جمله سازمان ملل، آژانس های اختصاصی این سازمان همانند آژانس آنروا، صندوق توسعه سازمان ملل، برنامه جهانی غذا، صندوق بین المللی پول، بانک جهانی و صندوق ها و بانک های توسعه عربی و اسلامی در این کنفرانس شرکت کرده اند.

۱۳۹۳/۷/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...