نسخه چاپی

تظاهرات میلیونی‌برای استقلال جنوب یمن

نیروهای انقلابی جنوب یمن ظرف چند روز آینده تظاهراتی برای اعلام تمایل خود برای استقلال جنوب یمن از شمال آن برگزار خواهند كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، نیروهای انقلابی جنوب یمن روز سه شنبه تظاهرات میلیونی مسالمت آمیزی را به مناسبت پنجاه و یکمین سالگرد آغاز انقلاب جنوب یمن علیه استعمارگری انگلیس و به منظور اعلام تمایل برای استقلال استان‌های جنوب یمن از این کشور برگزار خواهند کرد.

نیروهای انقلابی یمن در تلاش‌اند تا ساکنان استان‌های جنوبی را برای تعیین سرنوشت خود و بسیج شدن برای موفقیت این تظاهرات آماده کنند.

طرح مساله جدایی جنوب یمن از شمال آن با واکنش رهبران نیروهای سیاسی در مناطق جنوبی رو به رو شد به طوری که علی سالم البیض، رئیس جمهوری سابق یمن جنوبی در نامه‌ای به شورای امنیت خواهان برگزاری نظرسنجی در خصوص قبول ادامه یکپارچگی یمن یا رد آن تحت نظارت سازمان ملل شد.

پیشتر کنگره ملی جنوب یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مردم جنوب یمن حق دارند سرنوشت خود را تعیین کنند. وی از نیروهای ملی خواست تا ائتلاف و گفتمان سیاسی یکپارچه را تشکیل دهند تا پیام خود مبنی بر بازگرداندن کشور یمن جنوبی را به جامعه جهانی برسانند.

از سوی دیگر شورای همکاری نیروهای انقلابی و سیاستمداران در جنوب یمن و شیوخ قبایل این منطقه فراخوانی را برای مشارکت در این مرحله مهم در تاریخ جنوب یمن صادر و تصمیم خود را مبنی بر جدایی این منطقه از شمال آن اعلام کردند.

در این بیانیه تاکید شده که تظاهرات ساکنان جنوب یمن در استان عدن برگزار خواهد شد.

۱۳۹۳/۷/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...