نسخه چاپی

زمان بهره‌برداری از صحن حضرت زهرا(س)

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: ۴ سال زمان برای این كار تعریف كردیم كه با عنایت حضرت زهرا(س) طبق زمان‌بندی پیش می‌رویم و ظرف یك سال و نیم آینده در سال ۹۴ پروژه تحویل می‌شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شنبه شب (۱۹ مهرماه) مهمان برنامه کوی محبت بود. مهندس پلارک با تبریک ایام دهه ولایت گفت: وی درباره ساختار ستاد عتبات عالیات گفت: یکی از موفقیت های ما در کار ساختار سبک و چالاک بودن آن است. از سالهای اولیه که نیاز احساس شد آغاز به کار کرد. مردم و عاشقان به اهل بیت هم مشارکت کردندو ستاد با پشتوانه مردمی آغاز به کار کرد. ستاد بازسازی یک تشکیلات مردم نهاد است که با اشراف و نظارت دستگاه های دولتی فعالیت می کند. در شورای سیاستگذاری این ستاد سه عضو از دفتر مقام معظم رهبری حضور دارند ستاد را دردو بخش فعالیتش تعریف شده است اول بخش ارتباط با مردم، سازمانها و ادارات است. در اداره این ستاد بودجه نمی توانستیم پرداخت کنیم به همین دلیل از عشاق به اهل بیت (ع) بهره بردیم که هم اینک بیش از ۵۰ هزارنفر از افراد شریف خادمین درداخل کشور هستندکه در ستادهای استانی شهرستانی و بخشی فعال شدند. در ستادها هیئت امنا متشکل از ائمه جمعه ، نمایندگان ولی فقیه،بسیج مستضعفین، صدا و سیما، سازمان تبلیغات هستند. برای این مجموعه نظام مالی و جذب نذورات است.

وی ادامه داد: امانتداری از اهمیت فعالیت های ستاد عتبات عالیات است . براساس فتاوی مراجعین باید همانگونه که نذر کننده خواسته باید عمل شود و اجازه جابجایی در نذر وجود ندارد. ما مجاز به جابجایی نذورات نبودیم کار ما را سنگینتر می کرد.

مهندس پلارک به حجم وسیع پروژه های در حال انجام در عراق اشاره کردو گفت: کار اجرایی بخش دوم فعالیت ستاد است که در خارج از کشور کار بسیار سختی است. ما سازمان بی بدیلی هستیم زیرا به صورت مستقیم بامردم سر و کار داریم و ساختار ما شبیه به کمیته امداد امام بود. فعالیت مهندسی واجرای پروژه های مختلف در خارج از ایران کار را برای ستاد سخت می کرد که با همت داوطلبین اجرای پروژه ها انجام شد.

وی درباره ارزش مالی پروژه های در حال انجام در عتبات گفت: اجرای پروژه ها بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است. صحن حضرت زهرا (س) بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه برای آن برآورد کردیم. علاوه بر سازه های مهندسی شده باید سازه های هنری از جمله کاشی کاری، بافت فرش، طلاکاری ، تذهیب و ... باید انجام می شد. تلاش می کنیم قیمت تمام شده در کارها به پیمانکاران ارایه دهیم و هیچ فردی برای سود کار نمی کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در باره زمان افتتاح صحن حضرت زهرا (س) گفت: ۲۲۰ هزار متر مساحت این صحن است که به صورت طبقاتی آماده شده است از تاسیسات پیشرفته در این صحن استفاده شده است و استحکام آن برای ۴۰۰ سال در نظر گرفته شده است. مشکلات زیادی در احداث این صحن برای ما ایجاد شد به عنوان نمونه با کندن ۱۴ متر به آب رسیدیم و کار ما بسیار مشکل بود.چهار سال زمان برای این کار تعریف کردیم که با عنایت بی بی طبق زمان بندی پیش می رویم و ظرف یک سال و نیم آینده سال ۹۴ پروژه تحویل داده می شود.

وی در خاتمه به دوران خدمتش در ستاد عتبات اشاره کرد و گفت: به جرات می گویم راحت ترین دوران خدمتم این دوران بوده است در ساختاری که واردش شدیم پشتنوانه تضمین شده مالی وجود ندارد اما بی دغدغه پشتیبانی می شویم با این بودجه از پیش تعیین شده نداشتیم. از تمام مردم که مهربانانه و عزیزانه وارد عرصه شدند تشکر می کنم و دست مردم را می بوسم.

برنامه کوی محبت هر شب ساعت ۱۹:۲۰ با اجرای سید مصطفی موسوی به طور زنده از حرم امیرالمومنین (ع) پخش می شود. این برنامه به سفارش گروه معارف شبکه دو و مشارکت ستاد عتبات عالیات آماده و پخش می شود.

۱۳۹۳/۷/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...