نسخه چاپی

درددل‌های صریح محمود پاك‌نیت

محمود پاك‌نیت كه این روزها مشغول بازی در مجموعه تلویزیونی "خاطرات مرد ناتمام" است، گفت: برخی مواقع افرادی عهده‌دار تصویب آثار هنری هستند كه كارشان را بلد نیستند، در حالی كه نباید جای كسی را اشغال كرد.

محمود پاک‌نیت، بازیگر نقش آمیرزا رکن‌الدین عطار در مجموعه تلویزیونی "خاطرات مرد ناتمام" درباره نقشی که در این مجموعه بازی می‌کند به خبرنگار مهر گفت: این نقش برایم جذابیت‌های ویژه‌ای داشت. تا به حال چنین نقشی را بازی نکرده بودم. در این مجموعه اتفاقات سال 1320 به بعد را شاهد هستیم. در مجموع تجربه‌ تازه‌ای است.

وی ادامه داد: مخاطب با دیدن مجموعه تلویزیونی "خاطرات مرد ناتمام" دچار هیجان‌زدگی نمی‌شوند، بلکه این سریال آرامش‌بخش است و سال‌های گذشته را برای نسل جوان یادآوری می‌کند. به نظرم تولید این مجموعه لطف بزرگی است، چون کاری است که من با دیدن آن به عنوان بیننده آرامش می‌گیرم و به یاد می‌آورم که پدرها و پدر بزرگ‌هایمان 50 سال پیش چطور زندگی می‌کرده‌اند. آنها در زندگی‌شان با وجود آنکه گرفتاری‌های فراوانی داشتند، اما درگیرهیجانات کاذب نمی‌شدند.

این بازیگر اشاره کرد: آنها به دور از استرس‌هایی که این روزها ما در زندگی داریم، بودند و هر چیزی را راحت می‌گرفتند تا درگیر بحران‌های بزرگتر نشوند.

پاک‌نیت در پاسخ به این سئوال که با توجه به اینکه این مجموعه یادآور دوره‌های گذشته است، جای پرداخت به چنین موضوع‌هایی چقدر در تلویزیون خالی است؟ گفت: متاسفانه جالی خالی آن را خیلی احساس می‌کنم. همین مجموعه تلویزیونی "خاطرات مرد ناتمام" دو سال و اندی منتظر تصویب بود. این خیلی وحشتناک است که یک کار فرهنگی تا این حد زمان ببرد. در حالی که پرداخت به چنین موضوعاتی نیاز جامعه است.

وی اشاره کرد: از سوی دیگر شاهد تولید کارهای هنری‌ای هستیم که فقط لذت کاذب برای مخاطبان دارد. باید کارهایی که مخاطب را به فکر وامی‌دارد، تولید شوند. چرا مسئولان ما در راس سینما و تلویزیون این گونه عمل می‌کنند؟ این در حالی است که هنرمندان تلاش می‌کنند به جامعه خودشان خدمت کنند.

این بازیگر توضیح داد: گاهی کسانی در کار تصویب آثار هنری قرار دارند که برای این کار ساخته نشده‌اند. چرا باید جایی که برای ما نیست را اشغال کنیم؟ معتقدم هر کس باید در جایی کار کند که بلد است آن را انجام بدهد. مسئله فرهنگ و هنر جامعه مسئله ساده‌ای نیست.

پاک‌نیت با اشاره به مجموعه تلویزیونی "پشت کو‌های بلند" هم گفت: ما برای این سریال خیلی زحمت کشیدیم و شرایط سختی برای تولید در میمه داشتیم. اگر قرار بود به مسائل جنبی فکر کنیم، حتماً این کار تعطیل می‌شد و به مرحله پخش نمی‌رسید. ما خیلی سختی کشیدیم، اما سکوت کردیم. اگر هم الان صحبت می‌کنم به خاطر این است که تولید این مجموعه تمام شده است.

وی عنوان کرد: گاهی تصمیم گیرنده هستیم، اما عمل‌مان صالح نیست؛ ولی توقع داریم بقیه صالح باشند. روزی فردی نزد پیامبر(ص) آمد و از او خواست تا فرزندش را نصحیت کند کمتر خرما بخورد. پیغمبر خطاب به او فرمودند: فردا بیایید. فردای آن روز پیامبر(ص) آن بچه را نصحیت می‌کند که کمتر خرما بخورد و خوردن بیش از اندازه ضرر دارد. مادر بچه از پیغمبر پرسید: چرا دیروز این حرف را به فرزندم نزدید. ایشان خطاب به او فرمودند: به خاطر اینکه من دیروز خرما خورده بودم و نمی‌توانستم او را از کاری منع کنم که خودم انجام داده بودم.

این بازیگر اشاره کرد: باید سعی کنیم عمل‌مان صالح باشد. معتقدم کسانی که مسئولیت‌شان را بلد نیستند باید کنار بروند و کسانی فعالیت کنند که به کار اشراف دارند.

پاک‌نیت در پایان درباره تعامل با صادق کرمیار، کارگردان مجموعه "خاطرات مرد ناتمام" گفت: او یکی از راحت‌ترین کارگردانانی است که با او کار کرده‌ام. هرگز درباره کسی اغراق نمی‌کنم، اما او کارگردانی است که رمان نوشته و اهل فکر است.

۱۳۹۱/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...