نسخه چاپی

عباس: هیچ آشتی با حماس وجود ندارد

رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین ضمن تاكید بر لزوم برگزاری انتخابات اعلام كرد كه حماس تا قبل برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری، همچنان اداره میدانی غزه را بر عهده دارد.

به گزارش نما ، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شنبه‌شب (۲۰ مهر) پس از کنفرانس بازسازی غزه بار دیگر بر طبل اختلافات پیشین با حماس کوبید و گفت که تا انتخابات برگزار نشود، آشتی حقیقی با حماس وجود نخواهد داشت.

عباس، معروف به ابومازن، در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه «الشروق» مصر در خصوص غزه گفت: مسئله جدیدی در غزه نیست، دولت توافق ملی، به آنجا رفت (جزئیات بیشتر) تا اعلام موجودیتش را تثبیت کند و همچنان حماس بر اوضاع میدانی آن نظارت دارد و هیچ آشتی حقیقی با حماس تا قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست وجود ندارد.

عباس گفت: به دلیل حجم بالای تخریب‌ها در نوار غزه پس از جنگ اخیر اسرائیل، انتظار ازسرگیری درگیری نظامی دیگری در غزه وجود ندارد. او در ادامه مدعی شد که در منطقه‌ای که نصف مردم آن نظامی هستند آینده‌ای وجود ندارد مگر اینکه انتخابات برگزار شود.

دو روز گذشته (شنبه ۱۸ مهر) «حسین الشیخ» از رهبران جنبش فتح در فلسطین از آمادگی این جنبش برای توافق با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در موضوعات مختلف از جمله انتخابات آینده خبر داده بود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از پاسخ به سوالی در مورد اینکه در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده فلسطین نیز نامزد می‌شود یا نه، طفره رفت و گفت که نشست جدیدش با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا چیز جدیدی به همره نداشته است و تشکیلات برای پایان اشغالگری در فلسطین به شورای امنیت سازمان ملل می‌رود.

محمود عباس مدعی شد: اگر تمام تلاش‌ها شکست بخورد روابط خود با اسرائیل را پایان می‌دهیم و به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر می‌گویم «بیا حکومت را تحویل بگیر» اما من تشکیلات را منحل نمی‌کنم و پیوستن به تمام سازمان‌های تابع سازمان ملل را دنبال خواهم کرد.

ابومازن سپس به دعوت خود از تمامی گروه‌های فلسطینی برای رسیدن به یک راه‌حل میانه اشاره کرد و گفت آنچه همه فلسطینی‌ها از آن مطمئن هستند این است که مصر در تلاش است نقش منطقه‌ای و عربی خود را بازگرداند.

او از وعده کمک ۵.۴ میلیارد دلاری به غزه که در کنفرانس «بازسازی غزه» در قاهره مطرح شد، اظهار خشنودی کرد و گفت که این کمک‌ها از طریق سازمان ملل تحویل تشکیلات خودگردان خواهد شد و برای هیچ گروه خاصی نیست.

محمود عباس در سخنرانی خود در کنفرانس «بازسازی غزه» با انتقاد از شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عدم التزام رژیم صهیونیستی به توافقنامه‌های بین‌المللی و طرح «دو دولت» و نیز حل مسئله بازگشت آوارگان فلسطینی بر اساس طرح آشتی عربی ارائه شده در کنفرانس بیروت (۲۰۰۲) باعث افزایش خشونت و درگیری می‌شود.

۱۳۹۳/۷/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...