نسخه چاپی

مبارك دوباره رئیس جمهور مصر شد!

عکس خبري -مبارک دوباره رئيس جمهور مصر شد!

ده ها تن از شهروندان مصری، مخالفت خود را با وجود این پلاكاردها اعلام كردند. اما یكی از جوانانی كه در نصب این پلاكاردها سهیم بود، به روزنامه "الشرق الاوسط" گفت كه این اقدام به منظور آگاه سازی شهروندان از خطرهای بازسازی نظام پیشین صورت گرفته است. او خاطرنشان كرد كه برای رسیدن به این هدف، تحریك عواطف و احساسات مردم نسبت به امكان بازگشت نظام مبارك، در پیش گرفته شده است.


مردم مصر در حرکتی اعتراضی نسبت به دادگاه فرمایشی حسنی مبارک، وی را بصورت نمادین رئیس جمهور منتخب سال 2012 مصر اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران» مردم مصر با نصب پلاکاردهای تبلیغاتی بزرگی با تصاویر حسنی مبارک رئیس جمهور و آرم حزب حاکم پیشین این کشور که روی آن نوشته شده "مبارک رئیس جمهور 2012"، اعتراض خود را به دادگاه فرمایشی مبارک نشان دادند. این پلاکارد که در محله های اعیان نشین المهندسین که ساکنین آن از اطرافیان مبارک بودند را غافلگیر کرد.

ده ها تن از شهروندان مصری، مخالفت خود را با وجود این پلاکاردها اعلام کردند. اما یکی از جوانانی که در نصب این پلاکاردها سهیم بود، به روزنامه "الشرق الاوسط" گفت که این اقدام به منظور آگاه سازی شهروندان از خطرهای بازسازی نظام پیشین صورت گرفته است. او خاطرنشان کرد که برای رسیدن به این هدف، تحریک عواطف و احساسات مردم نسبت به امکان بازگشت نظام مبارک، در پیش گرفته شده است.

پلاکاردهایی که برای نامزدی مبارک در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 مصر طراحی شده است، ساعاتی اندک پس از صدور حکم حبس ابد او در پرونده قتل انقلابیون مصری نصب شدند. نصب این پلاکارد ها با بازتاب وسیع اجتماعی در مصر همراه بود و تصاویر آن به سرعت در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

دادگاه حسنی مبارک و اعتراضات مردمی به آن در حالی صورت می گیرد که احمد شفیق آخرین نخست وزیر حکومت حسنی مبارک به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر رسیده است و مردم مصر بعد از حکمی که برای مبارک صادر شد از تقلب در انتخابات نگران هستند.
مردم مصری عموما طرفداری خود را از محمد مرسی، رقیب احمد شفیق در دور دوم انتخابات که از گروه اسلامگرای اخوان المسلمین است؛ اعلام کرده اند .

بسیاری از فعالان مصری می گویند که انتخاب احمد شفیق به ریاست جمهوری به معنی شکست انقلاب مصر است که سال گذشته به حکومت 30 ساله مبارک پایان داد. از این رو در پی این هستند تا با متحد کردن مصری ها با وجود اختلاف سلیقه ها، مانع از نشستن شفیق بر کرسی ریاست جمهوری شوند.

چند ماه پیش هم انقلابیون در تونس تصویری بزرگ از زین العابدین بن علی، دیکتاتور پیشین این کشور که او نیز در با انقلاب مردمی سرنگون شده است نصب کرده بودند. جوانان تونسی پشت این تصویر از که از مردم خواسته بودند که برای جلوگیری از بازگشت نظام بن علی، در انتخابات پارلمانی شرکت کنند.

۱۳۹۱/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...