نسخه چاپی

رابطه ی پنهانی ایران و آمریكا؟!

عکس خبري -رابطه ي  پنهاني ايران و آمريكا؟!

یك مقام ارشد اسرائیلی[رژیم صهیونیستی] می‌گوید باراك اوباما، رئیس‌جمهور آمریكا، احتمالاً گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران را تمدید می‌كند. به گفته یك منبع دیپلماتیك ارشد در اورشلیم «شانس رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران و قدرت‌های جهانی پیش از ضرب‌الاجل 24 نوامبر اندك است؛ اما باراك اوباما احتمالاً در بسیاری از مسائل از جمله ضرب‌الاجل توافق هسته‌ای، انعطاف به خرج می‌دهد.»

گروه ترجمه- پایگاه اینترنتی صهیونیستی آروتز شوا 14 اکتبر 2014 (22 مهر) در مقاله‌ای به احتمال انعطاف آمریکا در گفت‌وگوهای هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 پرداخت و نوشت: یک مقام ارشد اسرائیلی[رژیم صهیونیستی] می‌گوید باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، احتمالاً گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران را تمدید می‌کند. به گفته یک منبع دیپلماتیک ارشد در اورشلیم «شانس رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران و قدرت‌های جهانی پیش از ضرب‌الاجل 24 نوامبر اندک است؛ اما باراک اوباما احتمالاً در بسیاری از مسائل از جمله ضرب‌الاجل توافق هسته‌ای، انعطاف به خرج می‌دهد.» این منبع هشدار داد که ائتلاف کنونی تحت رهبری آمریکا علیه تروریست‌های دولت اسلامی (داعش) در عراق و سوریه ممکن است بر توافق با ایران تأثیر بگذارد؛ زیرا دولت اوباما تاکنون به‌دنبال همکاری نظامی احتمالی با ایران بوده است.

در ادامه مقاله آمده است: این منبع هشدار داد این خطر واقعی وجود دارد که آمریکا با ایران گفت‌وگوهای پنهانی صورت دهد و توافق‌هایی علیه منافع اسرائیل انجام شود. در واقع، باراک اوباما نوامبر گذشته فاش کرد که طی شش ماه، گفت‌وگوهای پنهانی با ایران داشته که به توافق‌نامه موقت منجر شده و همچنین ظاهراً پنج ماه پیش از این توافق، تحریم‌ها علیه ایران را کاهش داده است. این منبع دیپلماتیک اسرائیلی در مورد ایران گفت: «لاف‌زنی ایرانی‌ها بر ذهن آمریکایی‌ها سایه افکنده و آن‌ها برای افزودن بر تحریم‌هایشان و رسیدن به توافقی که با خطوط قرمزشان در تضاد باشد، عجله ندارند. این، نگرانی واقعی آن‌هاست... از سوی دیگر، آمریکایی‌ها خواهان رسیدن به توافق هستند و خطر واقعی این است که آن‌ها در برابر ایرانی‌ها انعطاف به خرج دهند.» این منبع دیپلماتیک هشدار داد: «ایرانی هسته‌ای توازن در منطقه را تضعیف خواهد کرد... عرب‌ها خواهان توافق نیستند؛ نه عربستان و نه مصر. مصری‌ها تاکنون به‌طور رسمی گفته‌اند که (در صورت توافق) خود را به تسلیحات هسته‌ای مجهز خواهند کرد. این‌ها خطراتی هستند که مقامات ارشد از آن پرهیز می‌کنند.»

در پایان مقاله آمده است: به گفته وی مصر به‌طور فزاینده‌ای دشمن اسرائیل بوده است. مصر با حمایت دیگر کشورهای عربی ابتکار عملی را پیش می‌برد که علیه اسرائیل به‌عنوان دارنده تسلیحات هسته‌ای جنگ دیپلماتیک به راه اندازد. این منبع دیپلماتیک هشدار داد: «هدف مصر، تضعیف اسرائیل است.» مصر روز یکشنبه میزبان کنفرانس کمک‌رسانی بین‌المللی بود که طی آن، کشورهای جهان متعهد شدند که مبلغ ۴/۵ میلیارد دلار برای بازسازی غزه کمک کنند.

 تحلیل‌: با اینکه اوباما تلاش کرده در روند گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران تا آنجایی که امکان دارد و گفت‌وگوها را با بن‌بست مواجه نمی‌کند، منافع رژیم صهیونیستی را در نظر داشته باشد، صهیونیست‌ها همچنان از سویی تلاش می‌کنند مقامات آمریکا را بیشتر زیر فشار قرار دهند تا امتیازات حداکثری بگیرند و از سوی دیگر درباره مذاکرات هسته‌ای به مطالبی می‌پردازند که رهبران مرتجع عرب را بیشتر تحریک کنند تا آن‌ها در خدمت برنامه رژیم صهیونیستی قرار گیرند و به اوباما فشار وارد آورند.

۱۳۹۳/۷/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...