نسخه چاپی

استفاده از نیروهای واكنش سریع در زندان‌ها

فرمانده یگان حفاظت سازمان زندان‌ها با اشاره به اینكه ورود مواد مخدر به زندان‌ها كاهش یافته، گفت: سازمان زندان‌ها با همكاری ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری برنامه‌های خوبی را در جهت كاهش بیشتر ورود مواد مخدر به زندان‌ دارد.

به گزارش نما به نقل از فارس، پلیس زندان یا «یگان حفاظت زندان» با قدمتی ۸۵ ساله به عنوان یکی از عظیم‌ترین و حساس‌ترین مجموعه‌های یگان حفاظت، با بیش از ۲ لشکر و ۲۳ مأموریت تعریف شده و با تعامل و همکاری متقابل با نیروی انتظامی به انجام مأموریت‌های تعریف شده می‌پردازد.

امسال در اولین روز از هفته ناجا دومین همایش یگان‌های حفاظت با حضور کارکنان و فرماندهان این یگان‌ها و برخی از مسئولین دستگاه‌های کشوری و لشگری برگزار و یگان حفاظت سازمان زندان‌های کشور موفق به اخذ لوح تقدیر از سردار مهری، رئیس پلیس پیشگیری ناجا و رئیس دفتر امور یگان‌های حفاظت ستاد کل نیروها مسلح به عنوان یگان نمونه و برتر شد. به همین بهانه با با سرهنگ مهدی محمودی، فرمانده یگان حفاظت سازمان زندان‌ها گفت‌وگو کردیم که ماحصل آن را در زیر می خوانید.

یگان حفاظت سازمان زندان‌ها بزرگترین و حساس‌ترین یگان در میام دستگاه‌های کشور است
سرهنگ مهدی محمودی در خصوص یگان حفاظت سازمان زندان‌های کشور اظهار داشت: این یگان بزرگترین و حساس‌ترین یگان در میان دستگاه‌های کشور است. وی با اشاره به اینکه یگان حفاظت سازمان زندان‌های کشور بیشترین عده و عده را در اختیار دارد، گفت:‌ براساس ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح، وظایفی برای ما در نظر گرفته شده و علاوه بر حفاظت فیزیکی در زندان‌ها، مأموریت‌هایی از جمله اعزام زندانیان به مراکز درمانی، قضایی یا تربیتی، جلوگیری از فرار زندانیان و خنثی کردن طرح‌ها و نقشه‌هایی که از داخل یا خارج زندان طراحی می‌شود را نیز برعهده داریم.

سرهنگ محمودی در ادامه تصریح کرد: همچنین این یگان وظیفه دارد تا با استفاده از نیروهای واکنش سریع، طبق آموزش‌هایی که دیده‌اند از درگیری‌ها و یا شورش‌های دست جمعی در زندان جلوگیری کنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان زندان‌های کشور برقراری نظم و امنیت در مراسم‌های داخلی زندان، جلوگیری از ورود مواد مخدر و اشیاء ممنوعه و هماهنگی با سایر نهادها در زمنیه انجام بهتر حفاظت فیزیکی را از دیگر وظایف این یگان عنوان کرد.

اغتشاش در زندان قزل حصار بدون مشکل خاصی کنترل شد
وی در خصوص اتفاقات اخیر در زندان قزل‌حصار و پخش فیلم اعتراض زندانیان در شبکه‌های اجتماعی گفت: معمولاً برخی از زندانیان که به عنوان یک فردی که جرمی را مرتکب شده و نابهنجاری کرده‌ است در یک چارچوبی محبوس می‌شوند و تلاش دارند تا به طرق مختلف با بیرون ارتباط برقرار کنند، این در حالی است که در زندان‌ها حقوق شهروندی به صورت کامل رعایت شده و زندانیان در بیشتر ساعت‌ها می‌توانند با استفاده از تلفن‌های کارتی با خانواده یا دوستان خود در تماس باشند.

سرهنگ محمودی تأکید کرد: اما در این میان برخی از زندانیان شیطنت می‌کنند و به دنبال این هستند که با ورود اشیاء ممنوعه نظم زندان را به هم بزنند. فرمانده یگان حفاظت سازمان ادامه داد: در هر صورت اغتشاشی که در زندان قزل‌حصار رخ داد با حضور همکاران ما در یگان حفاظت این سازمان و اداره کل زندان‌های استان تهران کنترل شد و خوشبختانه مشکل خاصی هم پیش نیامد.

همکاری سازمان زندان‌ها با ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به زندان
سرهنگ محمودی در خصوص جلوگیری از ورود مواد مخدر به داخل زندان‌ها گفت: در گذشته و زمان مدیریت آقای اسماعیلی ایشان زحمات فراوانی کشیدند و در راستای جلوگیری از ورود مواد مخدر اقدامات خوبی انجام دادند.

وی افزود: از زمانی هم که آقای دکترجهانگیر به عنوان ریاست سازمان منصوب شده اند با ارائه تدابیر، رهنمودها و برنامه‌ریزی مدون یکی از اولویت‌های اصلی این سازمان را جلوگیری از ورود مواد مخدر و اشیاء ممنوعه به داخل زندان ابلاغ کرده‌اند. فرمانده یگان حفاظت سازمان زندان‌های کشور با تأکید براینکه هرچقدر هم روش‌های مختلف برای مقابله با این موضوع طراحی شود قطعاً طرف مقابل به دنبال راهکاری جدید برای رسیدن به هدف خود است، گفت: سازمان زندان‌ها با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری برنامه‌های خوبی را دارد که بتواند میزان ورود مواد مخدر به زندان‌ها را کاهش دهد البته ما در مقایسه با سال‌های قبل شاهد کاهش ورود مواد مخدر به زندان بوده‌ایم.

اولویت‌های کاری یگان حفاظت سازمان زندان‌ها در سال ۹۳
سرهنگ محمودی به‌ روز رسانی طرح‌ها و برنامه‌های یگان حفاظت سازمان‌ زندان‌ها را مهم‌ترین اقدام این یگان در سال جدید عنوان کرد و گفت:‌ اولویت‌ دوم ما در یگان حفاظت سازمان زندان‌ها استفاده از تجهیزات و تکنولوژی‌های نوین است ضمن اینکه به دنبال آموزش پرسنل به خصوص پرسنل کادر و وظیفه هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما در طول ۷ ماه گذشته آموزش‌های بدو و حین خدمت را به صورت کاربردی دنبال کرده‌ایم و بر عملکرد پرسنل کنترل نظارت داریم تا معایب و نقایصی را که داریم اصلاح و به سمت و سوی برنامه‌های مورد نظر خود در این سازمان حرکت کنیم.

۱۳۹۳/۷/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...