نسخه چاپی

بهداد سلیمی در گفت و گوی اختصاصی با نما:

شكستن ركورد جهانی باشد برای مسابقات جهانی/با 150 سكه میشود ماشین خرید/وزارت ورزش توانایی حمایت از ورزشكاران را ندارد

عکس خبري -شکستن رکورد جهاني باشد براي مسابقات جهاني/با 150 سکه ميشود ماشين خريد/وزارت ورزش توانايي حمايت از ورزشکاران را ندارد

دلیلی نداشت كه در بازی‌های آسیایی ركورد جهان را می‌زدم. انشالله شكستن ركورد جهان بماند برای مسابقات جهانی قزاقستان.

به گزارش نما ، قبل از اعزام به بازیهای آسیایی بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کردند وزنه برداری بهترین و مدال‌آورترین ورزش ما در این دوره از بازیها باشد، اما با توجه به اتفاقی که برای کیانوش رستمی افتاد و یک سری دیگر از اتفاقات فدراسیون وزنه برداری تنها می تواند به طلای بهداد سلیمی بنازد، طلایی که از پیش مشخص بود. او که توانایی رکوردزنی دنیا را هم داشت این مهم را به بازیهای جهانی واگذار کرد. او که مثل همیشه روی سکو و زیر وزنه ها لبخند به لب داشت اما دل پری از مسوولان ورزش کشور دارد،‌با این مرد طلایی کشورمان هم کلام شدیم که آن را می خوانید.

مطابق سنوات گذشته موفق شدی در یک و دو ضرب قهرمان شوی و باز هم پرچم سه رنگمان را این بار در چین به اهتزاز درآوری؟
با توجه به مشکلات و دوری‌ام از مسابقات توقع ازمن در بازی‌های آسیایی زیاد بودوخوشحالم که شرمنده مردم نشدم. خدا را شکر که موفق شدم باردیگر مدال طلا را برگردن بیاویزم. دریک ضرب 5 کیلوگرم و در دوضرب 15 کیلوگرم و در مجموع 20 کیلوگرم رکوردم را نسبت به دوره پیش ارتقاء داده بودم.
چرا به رکورد جهان که متعلق به رضا زاده بود حمله نکردی؟ در صورتی که به نظر می رسید می توانی به راحتی این رکورد را بزنی؟
با توجه به اینکه مسابقات جهانی قزاقستان نزدیک است و احتمال مصدومیتم وجود داشت با صلاحدید کادرفنی برای مرتبه سوم روی تخته نیامدم.
اما گفته شد که خودت خواستی به رکورد جهانی حمله نکنی؟
اگر می‌خواستم این کار شدنی بود. اما گفتم که مربیان تیم ملی این گونه تشخیص دادند.
با نظر آنها موافق بودی؟
بله.
چرا؟
دلیلی نداشت که در بازی‌های آسیایی رکورد جهان را می‌زدم. انشالله شکستن رکورد جهان بماند برای مسابقات جهانی قزاقستان.
ما عادت کرده ایم تو را همیشه با خونسردی و آرامش خاصی ببینیم، در صورتی که هر کس جای تو بود از استرس زیادی برخوردار بود،‌دلیل این آرامش چیست؟
دلیلی برای استرس نداشتم. رکوردهایم مشخص بود ومی دانستم که می توانم مدال طلا را بگیریم به همین دلیل خیلی راحت روی تخته رفتم و چه در حرکت یک ضرب و چه در حرکت دو ضرب وزنه‌های مدنظرم رابلند کردم وبا خوش رنگ ترین مدال ممکن به ایران برگشتم.   
اما این توضیحات درباره دیگر هم تیمی هایت صدق نمی کند چرا که همه وزنه برداران ما استرس زیادی داشتند و شاید دلیل عدم موفقیت آنها هم همین بود؟
بالاخره شرکت در هر مسابقه‌ای استرس دارد. من هم استرس داشتم اما موفق شدم آن را کنترل کنم. در مورد سایر وزنه برداران هم کمی بدشانسی آوردند. مدال طلا در دست کیانوش رستمی بود اما دیدی که وزنه بردار چینی در حرکت آخرش همه را غافلگیر کرد. بهادر مولایی هم مصدوم شد. نصیر شلاق که دیدی که چطور وزنه‌هایی که‌ بارها در تمرینات زده بود را انداخت. می‌خواهم بگویم که یک سری عوامل دست به دست هم دادند تا این نتایج رقم بخورد.
اما نتایج بدست آمده برای کاروان ایران در وزنه برداری اعتراضات زیادی را در پی داشت تا جایی که صدای خود رضازاده هم درآمد و از نتایج و مدالهای وزنه برداری شکایت داشت؟
 
تیم ملی وزنه‌برداری در حالی وارد مسابقات شد که مشکلات زیادی همانند مصدومیت ورزشکارانش را به دوش می‌کشید و معتقدم بچه‌ها آنچه در توان داشتند را گذاشتند تا به هدف خود برسند اما به هدف خود نرسیدند. متاسفانه سطح انتظار مسئولان بیشتر از آن چیزی است که در اختیار وزنه‌برداران گذاشتند. از دیدگاه من تیم ملی وزنه‌برداری به آن چیزی که لایقش بود رسید و نباید عملکرد ما را به چالش کشید. فوتبالی که به ویتنام می‌بازد و مقابل قرقیزستان مساوی می‌کند و در گروه 3 تیمی سوم می‌شود این‌قدری که وزنه‌برداران نقد شدند، مورد انتقاد قرارنگرفتند.
نه اینطور نیست، بعد از حذف فوتبال از مرحله گروهی تمام جراید فوتبال و فوتبالی ها را نقد کردند؟
اگر هم این چنین بوده کاملا به حق زیرسوال رفته‌اند. من وظیفه دارم حقیقت را بیان کنم. وزارت ورزش توانایی حمایت از ورزشکاران را ندارد و به خاطر مشکلات بودجه‌ای که وجود دارد خیلی از باندها و رانت‌ها در ورزش شکل گرفته است. متاسفانه پول‌ها به سمت و سویی رفته است که ورزش‌هایی همچون وزنه‌برداری بودجه اندک و امکانات ناقص در اختیار داشته باشند، آن وقت پول و سرمایه اصلی به فوتبال برسد. فوتبالی که به رغم هزینه‌های فراوان نتوانسته است افتخار آنچنانی برای ورزش کشور کسب کند.
پرونده بازی‌های آسیایی برای وزنه‌برداری ایران بسته شد وشما باید چند هفته دیگر در مسابقات جهانی قزاقستان شرکت کنید. با توجه به سطح آمادگی که از تیم در اینچئون دیدیم کمی با دیده تردید به موفقیت وزنه بردان ایرانی دراین رقابت‌ها نگاه می‌شود؟
 به طورحتم سطح مسابقات جهانی با بازی‌های آسیایی یکی نیست. در قزاقستان تمام قهرمانان دنیا جمع می‌شوند تا برای مدال بجنگند. اینکه با دید تردید به ما نگاه می‌شود، نگاه درستی نیست. من مطمئنم که تیم در قزاقستان نتایج خوبی خواهد گرفت.
در مسابقات قبلی به رده چهارم رسید،‌فکر می کنی بتوانید این رتبه را تکرار کنید؟
به نسبت آن دوره خیلی نفرات عوض شدند. سجاد انوشیروانی و سعید محمدپور در کنار تیم نیستند. بهادر مولایی و محمدرضا براری هم مصدوم هستند ودر کنار تیم نیستند. کارمان خیلی سخت هست و نباید انتظارزیادی از تیم داشت. با این وجود قصد داریم با آمادگی کامل وارد مسابقات شویم
برنامه اصلی خودت در این مسابقات چیست؟ رکورد دنیا را می زنی؟
اول به دنبال قطعی کردن مدال طلا خواهم بود و بعد از آن قصدم این است رکورد یک ضرب و دو ضرب را جابجا کنم.
کیومرث هاشمی رییس کل کمیته ملی المپیک اعلام کرد به نفراتی که در اینچئون طلا بگیرند 150 سکه داده خواهد شد. این حمایت تا چه اندازه باعث پیشرفت ورزش ایران در آینده خواهد شد؟
یک جوری گفتید 150 سکه انگار چه اتفاق عجیبی رخ داده است. اگر همین امروز هم پاداش خود را دریافت کنیم می شود 135 میلیون تومان که با آن می‌توان یک ماشین نسبتا خوب خرید. انشاءالله هرچه زودتر این وعده محقق شود هرچند هاشمی از موقعی که آمده یا قولی نداده یا اگر داده به آن عمل کرده است.

۱۳۹۳/۷/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...