نسخه چاپی

ارتباط كانال‌های مذهبی مخرب با انگلیس

وزیر اطلاعات با بیان اینكه این وزارتخانه با جریان‌های تندرو و افراطی شیعی و سنی داخل كشور كه قصد ایجاد اختلاف مذهبی داشته باشند برخورد می كند، گفت: اخیرا یكی از كانال‌های ماهواره‌ای مغایر وحدت امت اسلامی كه با سرویس جاسوسی انگلیس مرتبط بود توسط وزارت اطلاعات شناسایی شد.

به گزارش نما به نقل از مهر، سید محمود علوی وزیر اطلاعات در نشست خبری خود که عصر امروز برگزار شد در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه وزارت اطلاعات در خصوص جریان‌های تندرو و افراطی شیعی که با تحریک اهل سنت قصد ایجاد اختلافات مذهبی دارند چه واکنشی نشان می‌دهد، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری دیروز و به مناسبت عید غدیر در بیاناتشان فرمودند ایجاد اختلاف بین فرق اسلامی اعم از شیعه و سنی و فرقه هایی که در درون این دو مذهب هستند از مهمترین اهداف دشمنان اسلام است.

وی ادامه داد: هر کسی که در جهت دامن زدن به اختلاف میان مذاهب اسلامی نقش ایفا کند دانسته و ندانسته در زمین دشمن مشغول بازی شده است.

وزیر اطلاعات افزود: فرقی ندارد که جریانی به عنوان پیروان اهل سنت نقش تخریبی ایجاد کنند یا افراد شیعه مذهب روندهای افراطی در پیش گیرند؛ آن ها با عملکرد غلط خودشان باعث اختلاف میان مسلمانان می‌شوند و همین امر آب به آسیاب دشمن ریختن است.

سیدمحمود علوی با بیان اینکه وزارت اطلاعات در قبال این نوع تخریب‌ها نمی تواند بی تفاوت باشد گفت: این عناصر افراطی دانسته یا ندانسته به دام سرویس‌های اطلاعاتی غرب می افتند. این سرویس‌ها گاه مستقیم و یا با یک یا چند واسطه به آنان مرتبط می شوند و آنان را مدیریت می کنند، به طوری که گاهی خود آن فرقه‌ها هم متوجه نمی شود توسط این سرویس ها مدیریت می شوند.

وی تصریح کرد: طبق اطلاعاتی که داریم یک سلسله کانال‌های ماهواره ای که برنامه های مغایر با وحدت امت اسلام پخش می‌کردند متصل به سرویس های انگلستان بودند و از طرف آن‌ها خط دهی می شدند.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: ما حتی قرائنی داریم که با دو، سه واسطه به اینها کمک مالی می کرد و در چهره انسان متدینی که می خواهد خمس مالش را به اینها اهدا کند به این شبکه ها کمک می‌شد، چرا که این رسانه ها و کانال های ماهواره ای با کمترین هزینه اهداف آنان را مبنی بر ایجاد اختلاف میان مسلمانان محقق می سازند.

علوی با طرح این سئوال که اگر رسانه‌ها و جریان‌ها ابزار دست سرویس های بیگانه قرار بگیرند یا زمینه ابزارشدن در دست سرویس ها را داشته باشند، آیا تشکیلات اطلاعاتی جمهوری اسلامی می تواند در برابر آنان بی تفاوت باشد، گفت: قطعا دستگاه اطلاعاتی ایران اینها را هوشمندانه رصد می کند، نوع حرکت های آنان را زیر نظر دارد و وظیفه دارد ارتباطات اینها را کشف کند تا در مواقع ضروری اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: همچنان که چند وقت پیش ملاحظه کردید سربازان گمنام امام زمان دفاتر کانال های ماهواره ای که مطالب مخرب در وحدت امت اسلامی ایجاد می‌کردند و بی اعتنا به رهنمودهای دلسوزانه مقام معظم رهبری که فرمودند توهین به شخصیت های مورد احترام اهل سنت حرام است، دستگاه اطلاعاتی وظیفه تشخیص داد که در مورد آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.

علوی خاطرنشان کرد: طبیعی است هر گونه حرکتی از این قبیل در کشور ما که موجبات اختلاف میان مسلمان‌ها را فراهم کند و امنیت وحدت اسلامی را به هم بزند، وزارت اطلاعات نسبت به آن با حساسیت برخورد می کند و از اثرگذاری آن جلوگیری خواهد کرد.

وزیر اطلاعات ادامه داد: همچنان که با جریانهای موجود در اهل سنت هم که سعی می کنند که وحدت اسلامی را مخدوش کنند برخورد مشابه می کند و طبیعی است هر چه عملکرد این جریانهای افراطی رنگ و بوی ضد امنیتی بیشتری پیدا کند شدت عمل وزارت اطلاعات هم متناسب با همان عمق انحرافی خواهد بود.

۱۳۹۳/۷/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...