نسخه چاپی

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با نما:

اعلام تمدید مذاكرات و ادامه این روند به صلاح كشور نیست

عکس خبري -اعلام تمديد مذاکرات و ادامه اين روند به صلاح کشور نيست

سید باقر حسینی گفت:تیم مذاكره كننده ایرانی باید ابتكار عمل را به دست بگیرد و مشخص كند آیا آمریكاییها به واقع می خواهند، این مذاكرات به نتیجه برسد یا خیر؟

سید باقر حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار نما در رابطه با تمدید زمان مذاکرات هسته ای و پیامدهای این روند در مذاکرات گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه عدم خوش بینی و اعتماد به غرب، طولانی شدن مذاکرات به نفع ما نیست؛ لذا اعلام تمدید مذاکرات و ادامه این روند به صلاح نیست.
وی افزود: بنابراین معتقدم ، اگر قرار است، تمدیدی صورت بگیرد، باید این تمدید زمان مذاکرات برای آخرین بار باشد. به طوری که تیم مذاکره کننده ایرانی باید ابتکار عمل را به دست بگیرد و مشخص کند آیا آمریکاییها به واقع می خواهند، این مذاکرات به نتیجه برسد یا خیر؟
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اگر آمریکاییها و غربیها در هر مرحله ای بخواهند زمان را تمدید کنند و مذاکرات را با کارشکنی به نتیجه نرسانند وبه تعهدات خود پایبند نباشد ، تحریمها برقرار باشد و ظلم هایی که به ملت ما روا می دارند ادامه یابد و عهدشکنی کنند و این وضعیت را ادامه دهند تا ما را با این مذاکرات سرگرم کننده و اهداف خویش را پیش ببرد، صحیح و به نفع نظام نیست.
وی تصریح کرد: پیشنهاد می کنم که باید زمانی را به عنوان آخرین دوره مذاکرات مشخص کنیم و خیلی محکم و قوی پای مواضع بایستیم و برحقوق خودمان پافشاری کنیم و اشکال ندارد حق غنی سازی و حقوق مسلم هسته ای خود را از دست ندهیم و این مساله را روشن کنیم چرا که تمدید به صلاح نیست و این شگردی است که غرب بکار بسته است تا ما را به لحاظ پیشرفت در زمینه های مرتبط به عقب بیاندازد و مانع دست یابی ما به منابع موجود می شود.
حسینی ادامه داد: از طرفی دیگر آنها حتی مانع فروش نفت ما و دست یابی به پول حاصل ازآن می شود و تحریم های خود را روز به روز بیشتر کرده اند، که اثرات خودش را برکشور می گذارد و شرایط را برای ملت ایران سخت تر می کنند. بنا بر این عدم صداقت ، به نظر می رسد که باید زمانی را ما برای آخرین بارتعیین کنیم و دیگر مهلت به آنها ندهیم.
نماینده مردم زابل و زهک با بیان اینکه راه برون رفت از مشکلات کشور، تنها راه دیپلماسی نیست ، تاکید کرد: ما برای برون رفت از شرایط فعلی بای توجه جدی به ظرفیت های داخل داشته باشیم . توجه به بحث تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بارها و بارها تاکید کردند ؛ تنها راه برون رفت از این وضعیت است. قطعا جدیت در این عرصه ما را به موفقیت و هدف می رساند .
وی ادامه داد: به جای آنکه ما هم وغم خود را صرف به نتیجه رساندن مذاکرات کنیم با توجه به کار شکنی آمریکاییها باید با توجه به منویات رهبری بر اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی و استفاده پتانسل های داخلی تاکید کنیم و تلاش کنیم تا به آن نقطه هدف برسیم .

۱۳۹۳/۷/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...