نسخه چاپی

راه‌اندازی شبكه جدید تلویزیونی به زبان آذری

رئیس سازمان صداوسیما اعلام كرد كه به‌زودی یك شبكه مستقل تلویزیونی به زبان آذری و با رویكرد فرهنگی، هنری و اجتماعی راه‌اندازه می‌شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، عزت‌الله ضرغامی، رئیس سازمان صداوسیما، که به دعوت وزیر ارتباطات و فن‌آوری پیشرفته جمهوری آذربایجان به این کشور سفر کرده است، امروز، سه‌شنبه ۲۲ مهرماه، در یک کنفرانس مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی حاضر شد و با اشاره به استقبال کم‌نظیر مردم آذربایجان از پخش سریال‌های ایرانی در این کشور، گفت: به‌زودی شبکه مستقل تلویزیونی به زبان آذری و با رویکرد فرهنگی، هنری و اجتماعی راه‌اندازی خواهد شد. این شبکه بستر مناسبی برای پخش انواع فیلم، سریال، مستند، انیمیشن و گزارش‌های علمی، آموزشی و خبری خواهد بود.

ضرغامی همکاری های اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور را بسیار خوب و کم‌نظیر توصیف کرد و افزود: در نشست با وزیر اقتصاد و صنعت و رئیس کمیسیون همکاری‌های مشترک، قرار شد برنامه‌ریزی مستقلی برای انعکاس این همکاری‌ها در دو کشور انجام شود. شبکه تلویزیونی جدید با اولویت به این موضوع خواهد پرداخت.

او در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در مورد پخش برنامه‌های آذربایجان در این شبکه گفت: شبکه جدید با اولویت و بر اساس ضوابط نظارتی خود، تولیدات فرهنگی، هنری هنرمندان آذری را پخش خواهد کرد.

رئیس سازمان صداوسیما در ادامه با اشاره به ملاقات‌های انجام شده با وزرا و مقام‌های ارشد اقتصادی، فرهنگی و دینی گفت: دیدگاه مسئولان جمهوری آذربایجان در همه بخش‌ها، توجه به حفظ استقلال و هویت فرهنگی و ملی است و از هرگونه تعامل در جهت جلوگیری از نفوذ فرهنگ غرب و تخریب فرهنگ غرب و تخریب فرهنگ و تمدن ملی خود استقبال می‌کنند. در این زمینه دو کشور همکاری‌های سازنده با هم خواهند داشت.

ضرغامی با دعوت از رسانه‌های آذربایجان به حفظ وحدت وتقویت روابط حسنه دو کشور گفت: من به عنوان همکار شما توصیه می‌کنم از برجسته کردن موضوعات فرعی و حاشیه‌ای و بعضاً نادرست و بی‌پایه خودداری کنید و اخبار و گزارش‌های مثبت و سازنده بین دو کشور را محور اطلاع‌رسانی خود قرار دهید. این رویکرد در جهت منافع ملی دو کشور خواهد بود.

۱۳۹۳/۷/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...