نسخه چاپی

جلیلی فردا به روسیه می‌رود

عکس خبري -جليلي فردا به روسيه مي‌رود

سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی به منظور شركت در نشست دبیران شورای امنیت به روسیه می‌رود.

نشست بین المللی دبیران شورای امنیت با حضور سران امنیتی بیش از شصت کشور جهان در سن پترسبورگ روسیه برگزار می شود.

سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز فردا به منظور شرکت در این نشست به روسیه می رود.

جلیلی در راس هیاتی از کشورمان به دعوت رسمی نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه در نشست بین‌المللی سن پترزبورگ حضور خواهد داشت.

این نشست از فردا 18 خرداد ماه آغاز خواهد شد و به مدت دو روز نیز ادامه دارد و سعید جلیلی در حاشیه این نشست با همتای روسی خود و چند تن از سران کشور روسیه ملاقات خواهند کرد.

دبیران شورای امنیت، مشاوران امنیتی روسای جمهور ، وزیران و روسای سرویس های امنیتی کشورهای جهان در این نشست درباره مهمترین مسایل جهانی از جمله امنیت انرژی، مقابله با دزدان دریایی، همکاری در تامین امنیت حوزه های فناوری اطلاعات و انفورماتیک و تهدیدهای فضایی بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

در این نشست همچنین روسای هیات های کشورها در دیدار های دوجانیه و چند جانبه آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی و موضوعات مورد علاقه را بررسی می کنند.

نشست سن پترزبورگ سومین نشست بین المللی امنیت به میزبانی روسیه محسوب می شود ، نخستین نشست در اکتبر ۲۰۱۰ در سوچی و دومین نشست در سپتامبر ۲۰۱۱ در یکاترینبورگ برگزار شده بود.

نشست بین المللی امنیتی سن پترزبورگ با بیستمین سالگرد تاسیس شورای امنیت روسیه همزمان است.

در آستانه مذاکرات ایران و 1+5 احتمالا جلیلی و مقامات روسیه درخصوص این مذاکرات و نیز طرح گام به گام روسیه رایزنی و تبادل نظر خواهند داشت.

۱۳۹۱/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...