نسخه چاپی

قیمت طلا كاهش یافت

قیمت جهانی طلا روز چهارشنبه به دنبال صعود دلار و بازارهای سهام كاهش یافت اما ادامه نگرانی‌ها در مورد وضعیت اقتصاد جهانی ممكن است از این فلز ارزشمند به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه پشتیبانی كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: قیمت جهانی طلا روز چهارشنبه به دنبال صعود دلار و بازارهای سهام کاهش یافت اما ادامه نگرانی‌ها در مورد وضعیت اقتصاد جهانی ممکن است از این فلز ارزشمند به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه پشتیبانی کند.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات صبح چهارشنبه حداکثر 0.7 درصد کاهش یافت و به 1223 دلار رسید. این فلز ارزشمند در اوایل معاملات روز گذشته به 1238 دلار صعود کرده بود اما تا پایان روز با کاهش روبرو شد.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر 0.6 درصد کاهش یافت و به 1227 دلار رسید.

موجودی طلای "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان است، پس از اینکه روز دوشنبه برای نخستین بار در یک ماه گذشته افزایش یافت، روز گذشته تغییر نداشت.

طلا هفته گذشته پس از قوت گرفتن احتمال به تاخیر افتادن افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا به دلیل کندی رشد اقتصاد جهانی از 1183 دلار که پایین‌ترین قیمت امسال بود صعود کرد و مجموعا 2.7 درصد رشد کرد در حالیکه این فلز گرانبها در سه ماهه سوم سال جاری میلادی با انتشار آمار مثبت از احیای اقتصاد آمریکا که به صعود دلار کمک کرد و انتظارات را برای افزایش زودتر از موعد نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی این کشور بالاتر برد، 8.4 درصد کاهش یافت. سرمایه گذاران طلا نگرانند آمار اقتصادی قوی آمریکا باعث شود بانک مرکزی این کشور زودتر از موعد نرخ‌های بهره را افزایش دهد که در نتیجه تقاضا برای دارایی‌های بدون بازده مانند طلا لطمه می‌خورد.

شاخص دلار بلومبرگ با ادامه صعود روز گذشته، 0.3 درصد افزایش یافت.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.8 درصد کاهش یافت و به 17.2514 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.7 درصد کاهش، 1256 دلار معامله شد و هر اونس پالادیم با 1.4 درصد کاهش، به 782 دلار رسید.

۱۳۹۳/۷/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...