نسخه چاپی

خبر مقام آمریكایی از پیشرفت مذاكرات هسته‌ای

یك مقام ارشد آمریكایی روز چهارشنبه با بیان اینكه پیشرفت هایی در مذاكرات هسته ای با ایران به دست آمده است، گفت: كارهای زیادی برای انجام باقیمانده اما هدف، رسیدن به توافق تا مهلت اواخر نوامبر است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، یک مقام ارشد آمریکایی روز چهارشنبه با بیان اینکه پیشرفت هایی در مذاکرات هسته ای با ایران به دست آمده است، گفت: کارهای زیادی برای انجام باقیمانده اما هدف، رسیدن به توافق تا مهلت اواخر نوامبر است.

رویترز نوشت: این مقام وزارت امور خارجه آمریکا این مطلب را پس از ۶ ساعت مذاکره میان جان کری و محمدجواد ظریف وزیران امور خارجه آمریکا و ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیان کرد.

این رسانه در ادامه نوشت: در حالی که کمتر از ۶ هفته به مهلت ۲۴ نوامبر(سوم آذرماه) باقیمانده است، مقامات غربی می گویند اختلافات مهمی بویژه درباره میزان غنی سازی اورانیوم در ایران همچنان باقی است.

این مقام آمریکایی که خواست نامش ذکر نشود، گفت: در برخی از مسائل پیشرفت هایی داشته ایم؛ تمام طرف ها ایده های خود را مطرح کرده اند تا ببینیم آیا می توانیم کار را پیش ببریم یا نه.

وی افزود: پیشرفت هایی داشته ایم و همچنان به پیشرفت هایی می رسیم اما کارهای زیادی باقیمانده است که انجام دهیم.

این مقام وزارت خارجه آمریکا گفت: می توانیم از طریق توافقی قابل راستی آزمایی که هم نگرانی های جامعه بین المللی را رفع کند و هم فرصت اقتصادی بیشتری در اختیار مردم ایران قرار دهد، راهی به سمت جلو پیش بینی کنیم.

رویترز نوشت: مقام های ارشدی از ایران و شش قدرت جهان قرار است روز پنجشنبه در پایتخت اتریش دیدار کنند. نشانه ای در دست نیست که آیا کری برای مذاکرات بیشتر در وین خواهد ماند یا نه.

گفتنی است، هشتمین دور مذاکرات جامع هسته ای میان ایران و ۱+۵ از روز سه شنبه هفته جاری در وین با گفت وگوهای معاونان ظریف و کری و سپس کارشناسان ایران و آمریکا آغاز شد.

قرار است امروز (پنجشنبه) ساعت ۱۱ به وقت محلی مذاکرات ایران با نمایندگان ۱+۵ به ریاست محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شود.

۱۳۹۳/۷/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...