نسخه چاپی

سخنرانی رییس‌جمهور در دانشگاه پكن

عکس خبري -سخنراني رييس‌جمهور در دانشگاه پكن

رییس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در جمع دانشجویان و استادان دانشگاه پكن گفت: ارتباطات گسترده دانشگاه و عالمان ملت ها با یكدیگر ضامن تحقق اهداف مشترك و سعادتمندی بشریت است.


به گزارش نما به نقل از ایرنا، دكتر 'محمود احمدی نژاد' همه مشكلات جامعه بشری در طول تاریخ را ناشی از عدم استقرار علم ، دانایی و عدالت در زندگی انسان ها دانست و اظهارداشت: استقرار این عوامل و ارزش ها در زندگی بشر وابسته به اراده ملت ها است كه با ساخته شدن انسان ها و خواست ملت ها و استقرار حاكمان دانا، صالح و عاشق مردم و نظامات عادلانه كه آرزوهای تاریخی بشر برای تحقق جامعه سعادتمند و رسیدن به كمال برآورده می شود.

' حاكمان از جنس صالحان و پیامبران كه می آیند و جهان را سرشار از عدالت ، عشق و صلح می كنند.'

رییس جمهور با بیان اینكه اساس نظم فعلی موجود در جهان برای پایه تبعیض ، بی عدالتی ، فقر ، جهل و عقب ماندگی ملت ها استوار شده ، افزود: این در حالیست كه خداوند وعده داده آینده جهان در اختیار حاكمیت ملت ها ، عدالت و دانایی خواهد بود.

وی تاكید كرد: همه ما باید آماده باشیم و تلاش كنیم تا با مطالبه عدالت و مهرورزی زمینه استقرار آن زندگی زیبا و وعده داده شده را فراهم كنیم.

احمدی نژاد گفت: مصلحان بشری از جمله كنفوسیوس و پیامبران الهی به ویژه پیامبر خاتم (ص) كه بزرگترین هدیه خداوند به بشریت است ، همگی انسان ها را به دانایی ، پاكی ، عدالت ، مهرورزی و توحید دعوت كرده اند و این رمز حقیقی انسان و راز جاودانگی اوست.

وی با بیان اینكه همه انسان ها از هر قوم و نژادی مهم و محترم هستند، افزود: انسان ها باید در زمین در كمال پاكی ، صلح، وفاداری ، كرامت ، رفاه و سلامت زندگی كرده تا طعم شیرین سعادت انسان بودن را به صورت تمام و كمال درك كند.

رییس جمهوری با تاكید براینكه انسان می تواند و باید در زمین زندگی سرشار از خوبی و زیبایی برقرار و خود را برای زندگی سعادتمند ابدی آماده كند، گفت: خداوند همه امكانات لازم برای تحقق این منظور را در وجود انسان و در عالم قرار داده است.

دكتر احمدی نژاد با طرح این سوال كه آیا زندگی سعادتمندی كه خداوند برای انسان مقرر كرده محقق شده یا خیر؟ افزود: آنچه تا به امروز بر انسان گذشته در شان او و مطابق خواست فكری او نبوده و در طول تاریخ انسان های زیادی را نمی توان یافت كه از وضع موجود خود رضایت داشته و احساس سعادت و كمال كنند و به قله های انسانیت رسیده باشند.

وی گفت: بسیاری از مردم فرصت اندیشیدن به خود و فكر به ظرفیت و استعدادهای خدادادی را نمی یابند و آنچه تا به امروز در زندگی بشر غالب بوده تبعیض ، تحقیر، فقر ، كشتار ، سلطه گری ، چپاول و له كردن حقیقت انسان ها بوده است.

وی افزود: واضح است كه جامعه انسانی باید به جایی برسد كه احاد مردم در آن فرصت پرداختن به استعدادهای شگرف و كمال خود را بیابند و در تعامل سازنده با دیگران ، حیات برتر انسانی و سعادت را تجربه كنند.

رییس جمهور در ادامه سخنان خود در جمع دانشجویان دانشگاه پكن عدالت را به عنوان دومین عامل استقرار و برپایی جامعه سعادتمند یاد كرد و آن را عامل توزیع مناسب فرصت ها و فراهم آوردن زمینه ها برای رشد احاد مردم دانست.

دكتر احمدی نژاد اظهارداشت: استقرار عدالت و حقیقت سكوی نخست برای فراهم كردن شرایط محیطی لازم برای شكوفا شدن استعدادهای انسانی است.

وی با بیان اینكه بدون عدالت محال است كه جامعه بشری طعم انسان بودن و سعادت را بچشد، گفت: تبعیض و ظلم همه موجودیت انسان را فاسد كرده و فرصت سعادتمندی و كمال را از او می گیرد و نابود كننده هویت انسان و ریشه همه كینه ها و جنگ ها است.

وی با بیان اینكه امروز فقر موجود در دنیا ناشی از نظامات تبعیض آلود سیاسی و اقتصادی حاكم بر جهان است، تصریح كرد: دولت آمریكا براساس توافقنامه بین المللی متعهد شده بود در ازای انتشار هر 35 دلار یك انس طلا ذخیره كند ، اما به صورت یك جانبه از سال 1973 این توافق را نقض كرده و تا امروز رقمی بیش از 32 هزار میلیارد دلار دارایی كاغذی و بدون پشتوانه منتشر كرده است.

آقای احمدی نژاد افزود: این به معنای برداشت 32 هزار میلیارد دلار از دارایی و ثروت ملت ها بدون تولید كالا و یا ارائه خدماتی است كه ریشه فقر بسیاری از ملت ها را در همین عامل باید جستجو كرد.

وی تاكید كرد: متاسفانه آمریكا برای تداوم سلطه خود بر جهان دائم كینه و دشمنی به جای محبت و دوستی ترویج می كند و این اندیشه كه مبتنی بر تنازع برای بقا است نقطه مقابل حقیقت انسان و سعادت اوست.

وی با اشاره به كشتار میلیون ها انسان در جنگ ها علیه عراق و افغانستان ، اظهارداشت: سرزمین فلسطین با یك بهانه مشكوك كه هیچ ارتباطی با مردم آن ندارد و نیز برای زمینه سازی سلطه، اشغال شده و جنایت گسترده ای در آنجا روا داشته می شود كه به واسطه آن مردم از حقوق اولیه خود محروم می گردند.

احمدی نژاد این اقدام ها را حاصل دل های پر از كینه صهیونیست ها و نظام ناعادلانه حاكم بر جهان دانست.

رییس جمهوری اسلامی ایران در پایان سخنانش پایه روابط ماندگار بین دولت ها و ملت های ایران و چین را ارتباطات فرهنگی و عملی دانست و افزود: امروز در سایه علاقه مندی دو ملت بر یكدیگر، این روابط به سرعت در حال گسترش است.

دكتر احمدی نژاد با بیان اینكه ایران و چین سابقه طولانی در مبارزه با استعمارگران در كارنامه درخشان خود دارند، گفت: ملت های ایران و چین همواره در طول تاریخ در این مسیر حركت كرده اند و امروز نیز دولت های آنان دوست و یار یكدیگر و به دنبال گسترش عدالت و مهرورزی در جهان هستند.

در پایان مراسم دیدار آقای احمدی نژاد با استادان و دانشجویان دانشگاه پكن ، پرفسور ' جوشی لو' لوح یادبودی را تقدیم رییس جمهوری كشورمان كرد.

۱۳۹۱/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...