نسخه چاپی

شدیدترین حمله اسرائیل به مسجدالاقصی

شمار زیادی از شهرك نشینان تندرو تحت حمایت و تدابیر شدید امنیتی نظامیان صهیونیست، خشونت آمیز ترین حمله به فلسطینیان و بزرگ ترین حمله به مسجدالاقصی را رقم زدند.

به گزارش نما به نقل از العالم، رژیم اشغالگر در راستای یهودی سازی و از بین بردن آثار اسلامی مسجدالاقصی و قدس، اقدام های شتاب زده خود را آغاز کرده است.

فلسطینیان نیز برای مقابله با یهودی سازی قدس، با نیروهای اشغالگر در مناطق مختلف قدس اشغالی درگیر شدند که از نزدیکی مسجد الاقصی آغاز و تا منطقه وادی الجوز و باب حطه در قدس اشغالی امتداد یافت و به دنبال این امر نیروهای اشغالگر به محاصره فلسطینیان معترض در شهر قدس مبادرت کردند.

نیروهای اشغالگر در فاصله ۵۰ متری درهای مسجدالاقصی و نزدیک در باب الاسباط به سرکوب صدها فلسطینی تجمع کننده، با استفاده از گلوله های گازهای اشک آور و گلوله های پلاستیکی اقدام کردند.

نظامیان رژیم اشغالگر به شدت به معترضان فلسطینی اعم از مرد و زن حمله کرده و تعدادی از آنان را بازداشت و عده ای را مجروح کردند. در این درگیری ها همچنین برخی نیروهای اشغالگر زخمی شدند.

پس از اعلام فراخوان عمومی کمیته عالی پی گیری فلسطین برای حمایت از قبله اول مسلمانان، فلسطینیان اقدام های خود را برای دفاع از مسجدالاقصی آغاز کردند و دولت وفاق ملی فلسطین نیز خواهان کمک به این شهر مقدس شد و از جامعه بین المللی خواست با مداخله کردن در این خصوص به مسوولیت های خود عمل کند.

به دنبال اقدام های ضد بشری رژیم صهیونیستی، علما و طلاب مدارس دینی نیز برای اعلام همبستگی با قدس اشغالی و مسجد الاقصی تجمع کردند.

ناظرن و تحلیلگران معتقدند رژیم اشغالگر با سوء استفاده از مشغول بودن جامعه بین الملل و کشورهای عربی به برخی مشکلات ایجاد شده از جمله انقلاب های موجود، با اجرای طرح های یهودی سازی و شهرک سازی در شهر قدس و تصویب قوانین در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در صدد تثبیت حاکمیت خود بر صحن های حرم و زمینه سازی برای احداث معبد ادعایی "هیکل سلیمان" است تا به این ترتیب درگیری قدس و الاقصی را به نفع خود پایان دهد.

شیخ تیسیر التمیمی، حاکم شرع فلسطین، درباره حملات اشغالگران به فلسطینیان و مسجدالاقصی گفت: رژیم صهیونیستی با سوء استفاده از هرج و مرج جهان عرب و مشغول بودن مردم کشورهای عربی به انقلابهای خود، در صدد تحقق بخشیدن به طرح های خود و تبدیل شهر مقدس قدس به شهری یهودی و مسجدالاقصی نیز به یک معبد یهودی است.

حاکم شرع فلسطین، افزود: رژیم صهیونیستی با حملات روزانه شهرک نشینان و حمایت از آنان در صدد تغییر وضعیت مسجد الاقصی و یهودی سازی آن است.

۱۳۹۳/۷/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...