نسخه چاپی

گشایش بزرگترین گذرگاه مرزی عراق و ایران

وزارت كشور عراق از بازشدن قریب الوقوع گذرگاه «المندلی» بزرگترین گذرگاه مرزی خود با ایران خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، مقامات مسئول عراقی در راستای تقویت رابطه با همسایه مهم و استراتژیک خود در منطقه قصد دارند به زودی بزرگترین گذرگاه مرزی با خود با این کشور را باز کنند.

رسانه‌های عربی با انتشار این خبر نوشتند: وزارت کشور عراق طی بیانیه‌ای که «علی حسین رحیمة الساعدی» معاون امور امنیت فدرال آن را قرائت کرد، اعلام کرد که تلاش دارد گذرگاه «مندلی» در «دیالی» و واقع در مرزهای خود با ایران را باز کند. این گذرگاه بزرگترین و مهمترین گذرگاه مرزی نزدیک به بغداد خواهد بود که دارای جاده‌های خوب و ایمن است که می‌تواند دو طرف ایرانی و عراقی را به خوبی با یکدیگر مرتبط کند.

ساعدی درباره انتخاب مدیران گذرگاه‌های مرزی گفت که این انتخاب منحصر به وزارت کشور است و یک کمیته عالی در این وزارتخانه افراد شایسته‌تر و اصلح‌تر را از میان نامزدهای تصدی این مدیریت‌ها انتخاب خواهد کرد و دولت‌های محلی و استانداری‌ها حق دخالت در این امر را ندارند.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که گذرگاه مندلی در استان مرزی دیالی در مجاورت با ایران واقع شده و یکی از راه‌های مبادلات تجاری میان دو کشور به شمار می‌رود. فعالسازی و گسترش فعالیت این گذرگاه می‌تواند زمینه تحول در مبادلات تجاری میان دو کشور را فراهم آورد و روند صادرات کالای ایرانی به داخل عراق را تسریع بخشد.

عراق ۱۳ گذرگاه مرزی زمینی، ۵ گذرگاه هوایی و ۵ گذرگاه آبی با کشورهای همسایه دارد که یکی از مهمترین آنها مندلی است.

۱۳۹۳/۷/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...