نسخه چاپی

نگهداری 50 جسد در سردخانه ای با ظرفیت سه نفر!

نگهداری نامناسب اجساد در سردخانه بیمارستان كاشانی جیرفت علاوه بر فشار روحی به ساكنان این منطقه موجب به خطر افتادن سلامت مردم شده است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری مهر در کرمان، نگهداری نامناسب و غیر استاندارد اجساد در سردخانه پزشکی قانونی در بیمارستان کاشانی شهر جیرفت در روزهای اخیر علاوه بر نارضایتی شدید مردم منطقه موجب شده است مسئولان بهداشتی و دولتی و شهردار این شهرستان نیز طی روزهای اخیر لب به گلایه بگشایند.

نگهداری 50 جسد در سردخانه ای با ظرفیت سه نفر/کالبدشکافی در همین محل!

در این سردخانه که تنها ظرفیت نگهداری سه جسد را دارد به گفته معاون پزشکی قانونی در جیرفت در برخی مواقع 50 جسد نگهداری می شود.

محمد دلفاردی افزود: این در حالی است که تمام مراحل کلبد شکافی اجساد در شش شهرستان جنوبی استان کرمان در شرایط نامناسب در این سردخانه انجام می شود و همچنین نمونه های پزشکی قانونی و اجساد نیز بدون در نظر گرفتن جنسیت در این سردخانه نگهداری می شود.

جابجایی سردخانه ضروری است

وی در این خصوص افزود: پزشکی قانونی در این خصوص با کمبود فضای فیزیکی و تجهیزات مواجه است و باید این مشکل برطرف شود.



402635_orig.jpg

 وی خواستار جابجایی این سردخانه شد و افزود: ساخت سردخانه جدید به اعتبار نیاز دارد و مسئولان برای رفع این مشکل باید چاره اندیشی کنند.

سلامت جامعه از امنیت مهمتر است

معاون بهداشتی و درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بر لزوم حل این معضل تاکید می کند و خواستار حل این مشکل با همکاری همه دستگاههای مربوط می شود.

ابراهیم محمدی سلامت را مهمتر از امنیت دانست و گفت: باید در راستای حل این مشکل که ابعاد مختلفی دارد، جدیت وجود داشته باشد.

محمدی افزود: مشکلات این سردخانه هیچ ربطی به حوزه درمانی ندارد اما به لحاظ انسانی و رفع مشکلات پذیرفتیم که به صورت موقت کارهایی را در این راستا انجام دهیم.

وی ادامه داد: برای حل مشکل سردخانه به مبلغ یک میلیارد ریال اعتبار نیاز است که باید تامین شود.

زمین اختصاص یافته اما کار عملی انجام نشده است

شهردار جیرفت نیز در این خصوص گفت: برای حل مشکل سردخانه شهر، زمینی به پزشکی قانونی واگذار شده است اما برای ساخت سردخانه جدید اقدامی صورت نگرفته است.

محمد معناصری افزود: برای حل این مشکل و رضایت مردم شهرداری هر گونه همکاری را با دستگاههای ذی ربط انجام می دهد.

مسئولان مربوطه باید پیگیری بیشتری داشته باشند

عضو شورای شهر جیرفت نیز در این خصوص گفت: برای رفع این مشکل قرار شد بنایی در غسالخانه شهر جیرفت ساخته شود.

روح الله میرکهنوج اضافه کرد: تاکنون هیچ اقدام عملیاتی در این خصوص صورت نگرفته است و مسئولان باید برای ساخت این ساختمان پیگیری کنند.

حل مشکلات تاسف بار سردخانه ضروری است

معاون سیاسی امنیتی جیرفت نیز خواستار رفع این مسئله در زمان کوتاه شد و گفت: متاسفانه در این خصوص تاکنون اقدام عملی صورت نگرفته است.

سید دادخدا حسینی رفع این مشکلات تاسف بار این سردخانه را ضروری خواند و ادامه داد: این سردخانه برای بیماران و مراجعان مشکلات متعددی را به وجود آورده است.

وی با اشاره به انجام عمل تشریح در همین سالن گفت: این موضوع مشکلات بهداشتی را به وجود آورده است و موجب نارضایتی ساکنین اطراف بیمارستان شده است.

مسئولان پیگیر حل مشکل مردم باشند / بروز مشکلات روحی و بهداشتی

احمد علیخانی یکی از شهروندان جیرفتی در این خصوص می گوید: وجود این سردخانه در شهر و عدم رعایت نکات بهداشتی مشکلاتی را برای ساکنان منطقه ایجاد کرده است.

وی ادامه می دهد: وجود این سردخانه علاوه بر مسائل روحی و روانی برای ساکنان به خصوص فرزندانمان مشکلات بهداشتی را نیز به همراه دارد.

علیخانی از مسئولان خواست همچنان که طی سالهای اخیر اقدامات عمرانی و بهداشتی مناسبی را در اختیار شهرستانهای جنوبی قرار داده اند در راستای حل این معضل نیز اقدام کنند.

جابجایی سردخانه مشمول گذشت زمان نشود

غلامحسن شعبانی نیز از سکنان این محله افزود: مسئولان خودشان را جای ما بگذارند آیا می توان در چنین شرایط با خیال آسوده و بدون دغدغه بهداشتی و روانی زندگی کرد.




502265_orig.jpg


این شهروند جیرفتی افزود: خوشبختانه بحث جابجایی این سردخانه پس از سالها در رسانه ها و بین مسئولان مطرح شد و امیدواریم سرانجام، این مشکل با همت مسئولان برطرف شود.

وی ادامه داد: از سوی خانواده ام درخصوص وجود این سردخانه تحت فشار روحی قراردارم و مسئولان باید این مشکل را درک کنند.

وی افزود: افتتاح دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و دهها طرح عمرانی که در دولت در این منطقه انجام شده است نشان داد که مسئولان دغدغه خاطر مردم را جدی می گیرند و هدفشان خدمت است اما در این مورد باید جدیت بیشتری در بین مسئولان وجود داشته باشد.

شعبانی گفت: امیدوارم حال که این مشکلات مطرح شده است مسئله سردخانه جیرفت شامل مرور زمان نشود و مسئولان و رسانه ها همچنان پیگیر حل مشکل مردم باشند.

۱۳۹۱/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...