نسخه چاپی

نوای صادق آهنگران ثبت ملی شد

نوای مداح خوزستانی صادق آهنگران در آئین اختتامیه دوازدهمین اجلاسیه بین المللی پیر غلامان حسینی در استان خوزستان ثبت ملی شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، نوای مداح خوزستانی صادق آهنگران در آئین اختتامیه دوازدهمین اجلاسیه بین المللی پیر غلامان حسینی در استان خوزستان ثبت ملی شد.

محمد صادق آهنگری معروف به صادق آهنگران متولد سال 1336 در اهواز است که مداحی را از سن نوجوانی با خواندن در هیئت‌های مذهبی آغاز کرد.

نخستین نوحه‌ای که از وی بطور سراسری پخش شد٬ نوحه‌ «ای شهیدان به خون غلتان خوزستان درود» سروده حبیب الله معلمی بود که در جماران و در حضور امام خمینی (ره) خوانده شد و در همان‌روز چندبار از تلویزیون پخش شد.

صادق آهنگران درباره سبک مداحی خود در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار کرد: سبک مداحی من، سبک مداحی خوزستانی است.

وی اضافه کرد: این سبک تلفیقی از سبک‌های مداحی عربی و لری با سوز بوشهری است و این به دلیل داشتن سوز حماسی و استفاده از اشعار انقلابی مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سبک مداحی صادق آهنگران با نوای وی با حضور نماینده سازمان میراث فرهنگی در آئین اختتامیه اجلاسیه بین المللی پیر غلامان حسینی ثبت ملی شد.

۱۳۹۳/۷/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...