نسخه چاپی

روسیه، بزرگترین شریك تجاری گلستان می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: كشور روسیه به بزرگترین و مهم‌ترین شریك تجاری استان گلستان تبدیل می‌شود.

به گزارش نما ، حمید دامغانی اظهار کرد: با توجه به شرایط و تحریم‌های ایجاد شده و تغییر شکل بازار، احتمال می‌رود در آینده‌ای نزدیک روسیه به یکی از بزرگترین شریک‌های تجاری استان گلستان تبدیل شود.

وی افزود: هم‌اکنون بیشترین حجم صادرات استان گلستان به کشورهای ترکمنستان، عراق، افغانستان، قزاقستان و روسیه است.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان تصریح کرد: سال گذشته بیش از 290 میلیون دلار محصول از استان صادر شده که با توجه به رفع مشکلات صادرات و رویکرد دولت، پیس بینی می‌شود ارزش صادرات گلستان امسال به 350 میلیون دلار افزایش یابد.

دامغانی افزود: گلستان از مزیت‌های خوبی در زمینه تولید محصولات صادراتی برخوردار است و باید تولیدکنندگان و مسئولان با شناسایی بازارهای هدف و افزایش روابط زمینه افزایش صادرات محصولات را مهیا کنند.

وی گفت: سیمان، فولاد، انواع فرآورده‌های لبنی، رب گوجه‌فرنگی، محصولات کشاورزی و گل‌و‌گیاه از مهم‌ترین محصولات صادراتی از استان گلستان است.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی کشورهای منطقه با هدف افزایش میزان صادرات کالا و محصولات استان گلستان به زودی گروه‌های تجاری گلستان به کشورهای هدف سفر می‌کنند.

دامغانی افزود: با رفع موانع و مشکلات بخش خصوصی می‌توانیم توسعه صادرات را پررنگ کنیم و با تعیین اهداف مشخص و ارتقاء جایگاه بخش خصوصی از ظرفیت‌ها برای توسعه اقتصادی و بهبود وضعیت کسب و کار در استان استفاده بیشتری کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های فراوان موجود در بازار روسیه، استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و تولیدکنندگان و تجار استان می‌تواند در رونق هر چه بیشتر تجارت خارجی و افزایش تولیدات صنعتی با هدف افزایش صادرات غیر نفتی در گلستان شود.

۱۳۹۳/۷/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...