نسخه چاپی

بارورسازی ابرها برای دریاچه ارومیه

طرح بارورسازی ابرها به روش ژنراتور زمینی در حوزه ابریز دریاچه ارومیه برای نخستین بار در كشور در سال آبی 91 اجرا می شود.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی از اجرای طرح بارورسازی ابرها به روش ژنراتور زمینی در حوزه آبریز دریاچه ارومیه برای نخستین بار در سطح کشور خبر داد و افزود: این طرح شامل حوزه دریاچه ارومیه در سه زیر حوزه رودخانه شهرچای، نازلو و باراندوز چایاست که در صورت تامین اعتبار، در سال آبی 91 اجرا می شود.

آقای برشنده با بیان اینکه بارورسازی ابرها به روش ژنراتور زمینی برای اولین بار در کشور صورت می گیرد، گفت: با اتمام مرحله اول مطالعات این طرح، محل های نصب ژنراتورها شناسایی شده است و مابقی مطالعات نیز همزمان با اجرای طرح انجام می شود.

او گفت: برای اجرای این طرح در سال آبی 91، با توجه به شرایط جوی این استان، کلیه تجهیزات باید تا پایان شهریور سال جاری خریداری و در محل های مورد نظر نصب شوند.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در زمینه نحوه بارورسازی به روش ژنراتور زمینی گفت: دستگاههای ژنراتور زمینی در نقاط ورودی جبهه های مرطوب به کشور که در مرزهای استان و کشور ترکیه قرار دارد، در ارتفاعات نصب شده و بر اثر این بارورسازی، در حوزه های اجرای این طرح، 10 تا 15 درصد افزایش بارندگی را به صورت سالانه خواهیم داشت.

همچنین در راستای اجرای مصوبات کارگروه ویژه نجات دریاچه ارومیه به ریاست معاون اول رئیس جمهور توافقات اولیه اجرای طرح انتقال‌ آب ارس به دریاچه ارومیه با سرمایه گذاری خارجی انجام شد که مدیران شرکت بزرگ سرمایه گذار ترکیه راک اویل بر سرمایه گذاری و اجرای این طرح از طریق فاینانس و سایر شیوه های سرمایه گذاری اعلام آمادگی کردند.

۱۳۹۱/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...