نسخه چاپی

بان كی مون: ۲.۴ میلیارد نفر با درآمد كمتر از ۲ دلار در روز زندگی می‌كنند

دبیركل سازمان ملل در روز بین‌المللی ریشه‌كنی فقر اعلام كرد كه ۲.۴ میلیارد نفر از مردم جهان با درآمد كمتر از ۲ دلار در روز زندگی خود را می‌گذرانند.

به گزارش نما به نقل از فارس، «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل در روز بین‌المللی ریشه‌کنی فقر اعلام کرد که برآوردها نشان می‌دهد که 2.4 میلیارد نفر از مردم جهان بعد از بحران مالی 2008، با درآمدی کمتر از 2 دلار در روز زندگی خود را می‌گذرانند.

خبرگزاری «نووستی» گزارش کرد که بان کی مون در بیانیه رسمی اعلام کرد: «یک نفر از هر پنج نفری که در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند و حدود 1.22 میلیارد نفر هستند با درآمدی کمتر از 1.25 دلار در روز زندگی خود را می‌گذرانند و 2.4 میلیارد نفر با درآمد کمتر از 2 دلار در روز گذران عمر می‌کنند. از زمان آغاز بحران مالی، نابرابری حتی بیشتر از آنچه که قبلاً اعلام شده بود، رشد پیدا کرده است.

دبیرکل سازمان ملل همچنین افزود یکی از اهداف مهم توسعه هزاره محقق شده است و تصریح کرد: «ما به هدف توسعه هزاره که نصف کردن نسبت افرادی که در فقر زندگی می‌کنند، دست پیدا کردیم. دستکم 700 میلیون نفر بین سالهای 1990 تا سال 2010 از دسته‌بندی فقر بسیار شدید خارج شده‌اند.

وی در پایان بیانیه خود نتیجه‌گیری کرد که کشورهای عضو سازمان ملل در مبارزه علیه فقر متحد شوند و گفت: «من از کشورهای عضو و تمامی شرکا می‌خواهم که با یکدیگر برای ریشه‌کنی فقر و ایجاد یک آینده پایدار، صلح‌آمیز، مرفه و عادلانه برای همه اقدام عمل کنند. هدف ما باید رفاه برای همه و نه برای تعداد اندک باشد.

روز بین‌المللی ریشه‌کنی فقر از سال 1993 به دنبال قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص بهبود آگاهی لازم برای ریشه‌کنی فقر برگزار می‌شود.

۱۳۹۳/۷/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...