نسخه چاپی

كمپینی برای اعدام شیخ!

آیت الله نمر باقر النمر روحانی شیعی برجسته عربستانی، همواره در خطابه هایش رژیم سعودی را به اعمال سیاست های تبعیض آمیز طایفه ای سازمان یافته و منظم به ویژه در مناطق شرقی عربستان و به خصوص در دو منطقه الاحساء و القطیف متهم می كرد كه حدود یك قرن است، بر این مناطق حاكمیت دارد.

به گزارش پایگاه خبری فرجام، آخرین سخنرانی هم که منجر به دستگیری وی شد به دلیل سخره گرفتن سرکوب معترضان خیابانی توسط رژیم سعودی بود که تاکید کرد رژیم عربستان درحالی که مردم را در خیابان سرکوب می کند در عرصه مقابله با بیگانگان ناتوان است.

چند روز پس از این سخنرانی نیروهای امنیتی وی را درحالی که از مزرعه اش به خانه بازمی گشت در راه از ناحیه پا هدف قرار دادند و وی را به مکان نامعلومی انتقال دادند که برخی منابع این مکان نامعلوم را زندان ظهران دانسته بودند.

وی درحالی روز چهارشنبه در دادگاهی در عربستان محکوم به اعدام شد که این دادگاه از نگاه فعالان حقوق بشری غیر شفاف بوده و مخالفان رژیم عربستان حکم صادر شده را سیاسی عنوان کرده اند. این حکم با اعتراضات زیادی در داخل عربستان و کشورهای منطقه مواجه شده است.

سوالی که به ذهن ها می رسد این است که پس کارویژه شورای حقوق بشر کجاست؟ آیا نهادهای حقوق بشری که همیشه اعدام مجرمان و بزهکاران را محکوم می کند، نباید به حکم ناجوانمردانه این شیخ فرهیخته و دگر اندیش که فقط به دلیل انتقادی به حق به حکومت خودکامه عربستان محکوم به اعدام شد، واکنش نشان دهند؟

با این وجود در جدیدترین واکنش ها به خبر اعدام ایشان، وهابیت و گروه های تندرو عرب در شبکه های اجتماعی کمپین هایی را علیه شیخ نمر تشکیل داده اند.

شاید این اقدام نشان از نامطمئن بودن و ترسیدن حکومت عربستان از این اعدام است و اینکه حکومت عربستان با این اقدام به دنبال وجهه مردمی دادن به اعدام است که در نهایت مانند حکومتی دموکراتیک به خواست مردمش توجه کرده و نظر آنان را انجام داده است.

۱۳۹۳/۷/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...