نسخه چاپی

میانجی‎گری عمان بین تهران و واشنگتن تكذیب‎شد

وزیر خارجه کشورمان اخبار مطرح شده مبنی بر میانجیگری عمان برای برقراری روابط بین تهران و واشنگتن را رد کرد و گفت: بحث میانجیگری در میان نیست.

به گزارش فارس، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان امروز (دوشنبه) در حاشیه همایش ملی ایران و اکو در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در خصوص میانجیگری عمان برای برقراری رابطه بین ایران و آمریکا اظهار داشت: بحث میانجیگری در میان نیست.

وی با بیان اینکه پادشاه عمان و این کشور روابط بسیار ویژه‌ای با جمهوری اسلامی ایران دارند، افزود: سلطان عمان برای آزادی برخی از کسانی که به طور غیرقانونی وارد ایران شده بودند پا در میانی کرد و با توجه به رابطه ویژه ای که بین دو کشور وجود داشت، پادرمیانی سلطان عمان مؤثر بود، البته اقدامات حقوقی و قضایی نیز برای آزادی این افراد انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: ما در رایزنی دائم با عمان هستیم و مسائل مختلف در جهان و منطقه ضرورت رایزنی با کشوری دوست و برادر مثل عمان را ایجاب می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس، در خصوص سفر امروز کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران و اینکه آیا این کارشناسان از تأسیسات هسته‌ای کشورمان بازدید خواهند کرد؟ گفت: سفر این کارشناسان در پی توافق صورت گرفته بین آنها و مسئولان سازمان انرژی اتمی در سفر اخیرشان به تهران صورت گرفته و در آن چارچوب، کار ادامه خواهد یافت.

وی توضیح بیشتری در خصوص دیدارها و برنامه های این کارشناسان ارائه نداد.

صالحی همچنین درباره روابط ایران و اروپا گفت که ایران شریک قابل اعتمادی برای اروپاست.

۱۳۹۰/۱۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...