نسخه چاپی

صدا و سیما با این سریال ها به استقبال محرم می رود

شبكه‌های سیما با فرا رسیدن ماه محرم رنگ و لعابی دیگری را به خود می‌گیرد و پخش مجموعه‌های مختلف با موضوع محرم در دستور كار سیما قرار می‌گیرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، تنها چند روز دیگر تا آغاز ماه محرم و سوگواری برای سالار شهیدان امام حسین (ع) زمان باقی مانده است و در این ماه شاهد تغییر جدول پخش شبکه‌های سیما خواهیم بود که رسانه ملی ویژه برنامه‌های مختلفی را برای پخش در این ایام در نظر گرفته و مهم‌تر از آن، مجموعه‌هایی است که به نام سریال‌های مناسبتی قرار است در این ایام پخش شود.

«پرده نشین»ها به شبکه یک سیما می‌روند
سریال «پرده نشین» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه‌کنندگی محمود رضوی که از خرداد ماه سال جاری در تهران کلید خورد در حال حاضر مراحل نهایی تصویربرداری خود را پشت سر می‌گذارد و تا به امروز ۸۰ درصد کار ضبط و فیلمبرداری آن انجام شده است.

گروه و عوامل تولید این سریال از چند روز گذشته تهران را ترک کردند و وارد حوزه علمیه‌ای خارج از شهر تهران شده‌اند تا سکانس‌های مربوط به این لوکیشن را تصویربرداری کنند.

مجموعه تلویزیونی «پرده نشین» اولین سریال تلویزیونی بهروز شعیبی در مقام کارگردان است که به تهیه کنندگی سیدمحمود رضوی و مجری طرحی موسسه سینمایی سیمای مهر هم اکنون در کاروانسرای خانات واقع در محله مولوی تهران مراحل تصویربرداری را طی می کند.

سریال تلویزیونی «پرده نشین» محرم امسال از این شبکه یک سیما پخش می شود. در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: هدی پس از سال‌ها برای دریافت ارثیه پدری می‌آید اما....

بازیگران «پرده نشین» عبارتند از : فرهاد آییش، آتیلا پسیانی، ویشکا آسایش، هومن برق نورد، مهران رجبی، حامد کمیلی و محسن کیایی ، مائده طهماسبی و ....

شبکه دو با «سال‌های ابری» در حرم به جنگ می‌رود
تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «سال‌های ابری» به کارگردانی مهدی کرم‌پور و تهیه کنندگی محمدعلی اسلامی در حال حاضر در خانه‌ای حوالی نیاوران در حال انجام است و گروه طی چند روز آینده در این لوکیشن حضور خواهند داشت.

در این لوکیشن بازیگرانی چون علی عمرانی، حمید ابراهیمی، علی اوجی، لیندا کیانی و پژمان جمشیدی ایفای نقش می‌کنند. ضمن اینکه گروه تولید این سریال از اوایل ماه آینده برای تصویربرداری بخش‌های فینال کار راهی خرمشهر خواهند شد.

تاکنون ۷۰ درصد از کل مجموعه تاکنون مقابل دوربین رفته و همزمان با تصویربرداری، تدوین نیز توسط میثم مولایی در حال انجام است.

علی عمرانی، عاطفه رضوی، حمید ابراهیمی، لیندا کیانی، لیلا برخورداری، علی صالحی، سینا رازانی، علی اوجی، سعید آرمند، سپیده علایی، مصطفی پروین، صامد رمضانی، ارسلان قاسمی و (با حضور) پژمان جمشیدی، علی اوسیوند، اسماعیل شنگله و امید روحانی و فرزاد حسنی بازیگران اصلی «سال‌های ابری» هستند.

در خلاصه داستان این مجموعه که قرار است در ۲۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای در نیمه دوم محرم روی آنتن شبکه دوم سیما برود. آمده: زندگی حسین سالار از روزی به هم می‌ریزد که جاسم پرده از سال‌های ابری ذهن سالار برمی‌دارد. دیری نمی‌گذرد که سالار می‌‌فهمد این فقط بخشی از هجمه بزرگی است که کیان زندگی او را هدف گرفته. او باید تصمیمی بزرگ بگیرد. مصالحه با مهاجمان، یا آغاز جنگ برای اثبات شرافتی که سال‌ها برای آن جنگیده است....

کرم‌پور پیش از این ساخت مجموعه تلویزیونی «یه تیکه زمین» و تله فیلم‌های «اخراجی»، «روز هفتم»، «روز هشتم»، «شیفت شب»، «بارانداز» و فیلم‌های سینمایی «پل چوبی»، «چه کسی امیر را کشت؟»، «جایی دیگر» را در کارنامه خود داشته است.

دست خالی شبکه سه سیما در محرم امسال
شبکه سه سیما هم که همواره با دست پُر به استقبال مناسبت‌های مختلف سیما می‌رود و از شبکه‌های اصلی و سراسری صداوسیما محسوب می‌شود، این بار اما از گردونه تولید سریال‌های محرم جا ماند و حتی سیمافیلم هم نتوانست با تولید آثار خود در این برهه زمانی به این شبکه سیما کمک کند.

شبکه تهران هم ظاهرا سریالی ندارد، شاید «نشانه‌ها»
شبکه تهران هم ظاهرا به عنوان شبکه پایتخت برای پخش سریال مناسبتی در ایام محرم و صفر تدارک خاصی ندیده است.

روابط عمومی شبکه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اعلام کرده است که دو گزینه برای پخش در ایام ماه محرم درنظر گرفته شده. اما نامی از آنها نبرد و یادآور شد: به دلیل وجود برخی مشکلات و مسایل تا چند روز آینده تکلیف پخش و یا عدم پخش سریال از این شبکه مشخص می‌شود.

پیش از این سعید مقیسه در نشست خبری از سریال «نشانه‌ها» یاد کرده بود که قرار است این سریال در ۱۳ قسمت تولید شود و از دهه سوم ماه صفر از شبکه تهران پخش شود. داستان این سریال هم درباره یک خانواده ایرانی است که برای زیارت اربعین به کشور عراق سفر می‌کنند. این سریال نگاهی به موضوع داعش و گروه های تفکیری دارد. که ظاهرا مشخص می‌شود پخش این سریال هم برای ماه محرم نبوده و با برنامه‌های ترکیبی و عزاداری کنداکتور شبکه را پر خواهند کرد.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که این شبکه برنامه‌‌ای برای تولید و پخش سریال در ایام ماه محرم نداشته است و در این زمان اندک به فکر این کار افتادند که باید منتظر ماند و دید این شبکه چه تصمیمی را در این زمینه اتخاذ می‌کنند.

۱۳۹۳/۷/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...