نسخه چاپی

توضیح صالحی ازآخرین وضعیت نیروگاه بوشهر

در جلسه امروز كمیسیون انرژی مجلس، علی اكبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی گزارشی از آخرین وضعیت نیروگاه بوشهر ارائه كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، امروز یکشنبه میزبان رییس سازمان انرژی اتمی و معاونانش بود.

بر اساس این گزارش، رییس سازمان انرژی اتمی در ابتدا گزارشی از روند شکل گیری این سازمان ارائه و در ادامه خلاصه‌ای از روند راه اندازی نیروگاه بوشهر را قرائت کرد.

گزارش صالحی از تولید سالانه حدود هفت میلیارد کیلووات ساعت برق توسط نیروگاه بوشهر تولید خبر داد و گفت: با تولید این ۷ میلیارد کیلووات ساعت برق حدود یک میلیارد دلار سوخت فسیلی صرفه جویی می‌شود و به همین اندازه هم آلودگی هوا کم می‌شود.

همچنین در ادامه جلسه کمیسیون انرژی تقاضای تحقیق و تفحص جمعی از نمایندگان از شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران با حضور مسئولان وزارت نفت، مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران، دیوان محاسبات کشور، سازمان بازرسی کل کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

نحوه واگذاری سهام این شرکت، ارزیابی سرمایه های شرکت و نحوه انعقاد قراردادها و پروژه‌های این شرکت از محورهای تحقیق و تفحص خواهد بود.

این گزارش حاکی است رأی‌گیری درباره انجام این تحقیق و تفحص به جلسه بعدی کمیسیون موکول شد که در صورت تصویب به صحن علنی مجلس می رود.

۱۳۹۳/۷/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...