نسخه چاپی

نرخ ‌رشد بهره وری در كشور منفی است

معاون برنامه ریزی معاونت نظارت راهبری رییس جمهور گفت: قرار بود در برنامه پنجم توسعه نرخ رشد بهره وری به دو و نیم درصد برسد كه هم اكنون منفی شده است.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر، آقای پورمحمدی در نشست هم اندیشی بانک ها و شرکت های فناوری اطلاعات گفت : منفی ترین رشد در بهره وری ، عامل سرمایه است که یکی از راههای جبران آن بانکداری الکترونیک است.

وی افزود : سال 83 سه دهم درصد کل تراکنشهای بانکی از طریق بانکداری الکترونیک انجام می شد که هم اکنون به 70 درصد رسیده است.

وی آرامش، کاهش هزینه ها و افزایش امنیت را از مزایای بانکداری الکترونیک برشمرد و گفت: برای مبارزه با پولشویی نیز کارهای مهمی انجام شد اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

پورمحمدی با بیان اینکه دغدغه امنیتی تاکنون برای نظام بانکی ایجاد نشده است گفت: بانکها باید در این زمینه فعال باشند.

وی گفت: هر بانکی باید گواهی امنیت بانکداری الکترونیک دریافت کند که این کار باید با ساختار بخش خصوصی و نظارت بانک مرکزی طراحی شود.

پورمحمدی گفت: ما می توانیم در صدور دانش فنی خود برای مدیریت سیستم بانکداری الکترونیک در کشورهای مجاور فعالیت کنیم.

مسئول تدوین برنامه ششم توسعه گفت: در این برنامه باید با ویژگی رقابتی بودن و حضور بخش خصوصی به سمت بهبود نرخ رشد اقتصادی برویم.

وی گفت: این برنامه دو رکن دانش بنیان بودن و بهره وری را دارد و یک فصل آن مربوط به امور علم و فنآوری است.

آقای بیات مدیرعامل مرکز فابا نیز در این همایش با اشاره به ضرورت گسترش بانکداری الکترونیک ؛ سهم بالای بهره وری، رفع چالش نظام بانکی و تنوع محصولات بانکی را از دلایل این ضرورت برشمرد.

وی گفت: برای این کار به زیرساخت فنی ، حقوقی و فرهنگی نیاز داریم.

وی افزود: برای تکمیل فرآیندهای الکترونیکی در کشور پنجاه هزار میلیارد تومان هزینه در زمینه فنآوری اطلاعات نیاز است.

ابراهیم مقدم مدیرعامل بانک تجارت نیز با بیان اینکه بانکداری الکترونیک در حال تبدیل شدن به کسب و کار است ، گفت: در برنامه ششم توسعه باید این بانکداری جزئی از دولت الکترونیک شود.

وی افزود: توجه به بانکداری الکترونیک با کاهش هزینه ها و صرفه جویی در وقت بخشی از اقتصاد مقاومتی است.

۱۳۹۳/۷/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...