نسخه چاپی

سند راهبردی گردشگری كشور تدوین شود

مدیرعامل سپاد گفت: نبود سه سند راهبردی در زمینه‌های ارزش‌های بنیادی، ماموریت و نبود چشم‌انداز در كشور احساس می‌شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سید مهدی درهمی امشب در میزگرد "چالش‌ها و چشم‌اندازهای سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری" اظهار کرد: گردشگری موضوعی جهانی است, در ادبیات جهانی تفاوت خاصی بین سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در حوزه گردشگری وجود ندارد.

وی افزود: باید بپذیریم که سرمایه‌گذاری در گردشگری یک شاخصه شناخته شده است ولی در این حوزه، گردشگر خارجی دارای اهمیت خاصی است.

مدیر عامل توسعه گردشگری سپاد تصریح کرد: در این صنعت باید روی گردشگر خارجی توجه بیشتری شود، به این دلیل که گردشگری داخلی به عنوان یک فرآیند همیشگی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: نبود سه سند راهبردی در زمینه‌های ارزش‌های بنیادی، ماموریت و نبود چشم‌انداز در کشور احساس می‌شود؛ یکی دیگر از مسائل پراهمیت بحث مراکز پذیرایی در این سه حوزه است که با توجه به اهمیت غذا این مساله نیز توجه خاصی را می‌طلبد.

مدیرعامل سپاد تصریح کرد: در سه سال اخیر حتی به یک جلسه برای بررسی وضعیت رضایتمندی گردشگر دعوت نشده‌ایم و کسی به دنبال ارزیابی این وضعیت نبوده است.

وی بیان کرد: اگر بخش دولتی در فکر این است که چه کسی جرات حضور در حوزه گردشگری را دارد با توجه به این موضوع، باید نام این همایش را «روش اصلاح تفکر مدیران» گذاشت.

درهمی گفت: نیاز زیادی به سرمایه گردشگر خارجی در خراسان رضوی نداریم؛ همچنین نگاه بسته‌ای در حوزه دولتی به بخش گردشگری وجود دارد و بسیاری از کاستی‌ها به این حوزه باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه «همه دنیا سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را سرمایه‌گذاری در تاسیسات گردشگری می‌دانند» ادامه داد: اگر دولت بخواهد در کنار بخش خصوصی باشد، این بخش هم اهداف خود را با دولت هماهنگ می‌کند، در غیر این صورت بخش خصوصی اهداف خود را در جهت منافع خویش تنظیم خواهد کرد.

۱۳۹۳/۷/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...