نسخه چاپی

هدفمندی‌یارانه‌ها كه من پیشنهاد دادم،این‌نبود

فاز دوم هدفمندی اگر قرار است اینگونه انجام شود كه بنزین چقدر افزایش پیدا می كند و به حساب مردم بیشتر پول واریز شود ، صحیح نیست ؛ به خاطر معیشت مردم باید توجه بیشتری به نظام بانكی و ارزی و سایر بحث های بسته تحول اقتصادی داشته باشیم .

سید مسعود میر کاظمی نماینده اصولگرای مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اعتدال، با انتقاد از نحوه اجرای هدفمندی یارانه ها توسط دولت گفت: فاز دوم هدفمندی یارانه این نیست که حامل های انرژی را افزایش داده و پول این افزایش قیمت ها را به حساب مردم واریز کنند و اصلا این مساله در هدفمندی یارانه ها مطرح نبوده است.

وزیر اسبق بازرگانی در دولت اول محمود احمدی نژاد گفت: در طرح تحول اقتصادی یکی از موضوعات هفت گانه ، طرح تغییر قیمت های حامل های انرژی بود ، اما با واریزی به چند جای مختلف و نحوه اجرای کنونی پیش بینی نشده بود.

وزیر اسبق نفت در دولت دوم محمود احمدی نژاد ادامه داد: اگر قرار باشد فاز دوم هدفمندی آغاز شود ، ولی بازار ارز رها شود و نظام بانکی پولها را برای خرید کالا صرف کند و تورم ایجاد کند ، نباید اصلا فاز دوم آغاز شود.

میرکاظمی خاطرنشان کرد: بنده که در دولت نهم از ابتدا بودم و حتی پیشنهاد اجرای طرح هدفمندی را بنده به دولت بردم، می گویم که قرار بود یک بسته سیاستی اجرا شود نه یک واحد سیاستی ؛ خواهشم از دولت این است که تنها به حساب حامل ها دست نگذارند و طرح هدفمندی را همانگونه که بوده اجرا کنند.

وی افزود: نظام ارزی رها شد و دیدیم که عقب گرد کردیم ؛ امروز میزان یارانه ای که می دهیم بیش از آنی است که در ابتدای هدفمندی بر حسب ریال داده می شد ، قرار نیست که یک مرحله جلو برویم و بازار ارز دوباره بهم بریزد و باز به عقب بر گردیم ؛ شروع اجرای هدفمند کردن بسیار خوب بود و چند ماه اول خوب انجام شد اما ناگهان سیستم رها شد و مشکلات فعلی ایجاد شد.

میرکاظمی ادامه داد: فاز دوم هدفمندی اگر قرار است اینگونه انجام شود که بنزین چقدر افزایش پیدا می کند و به حساب مردم بیشتر پول واریز شود ، صحیح نیست ؛ به خاطر معیشت مردم باید توجه بیشتری به نظام بانکی و ارزی و سایر بحث های بسته تحول اقتصادی داشته باشیم .

وی در خاتمه گفت: همه دولت ها در بحث اقتصادی برنامه دارند ، اما اجرای برنامه مهم است و مهمترین اولویت ، اجرای دقیق و صحیح برنامه پنجم است و دولت موظف به اجرای برنامه پنجم است و باید این مساله را جدی بگیرد.

۱۳۹۱/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...