نسخه چاپی

از 15 هزار داعشی، 6 هزار نفر در عراق/ گزارشی از جلسه سپاه آذربایجان در مورد نفوذ داعش به مرزها

فرمانده جنگ چه در غزه و چه در سوریه و عراق، استكبار جهانی و اسرائیل است. اینها تغییر نقشه جغرافیایی منطقه را از قبل در دستور كار دارند.

به گزارش نما، عضو فراکسیون اهل تسنن مجلس شوراي اسلامي گفت: فرمانده جنگ چه در غزه و چه در سوریه و عراق، استکبار جهانی و اسرائیل است. اینها تغییر نقشه جغرافیایی منطقه را از قبل در دستور کار دارند و حالا جنگ مذهب علیه مذهب راه انداخته‌اند تا به آن اهداف برسند.

رسول خضری عضو فراکسیون اهل تسنن مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي «پارس» اظهار داشت: خاستگاه اصلی داعش در میان سنی‌های افراطی و بعثی بازمانده از زمان صدام است. بحران سوریه کمک کرد تا تعداد اینها به حدود 15 هزار نفر برسد که گفته می‌شود 6 هزار نفر آنها در عراق مستقر هستند.

وي افزود: نیروهای به‌جا مانده از حزب بعث پتانسیل اصلی ناآرامی‌ها در عراق بود و بحران سوریه کمک کرد تا این نیروهای افراطی حوزه جغرافیایی لازم را برای رشد و توسعه پیدا کنند.

وي اضافه کرد: استکبار جهانی و اسرائیل، بوسيله داعش، باعث تفرقه بین مذاهب مختلف می‌شود تا منطقه همیشه ناامن باشد و اهداف و منافع آنها که در گرو تفرقه است تأمین شود.

وي با اشاره به پشتيباني برخي کشورهاي منطقه از داعش گفت: بعضی از کشورهای منطقه مانند قطر و عربستان هم با دلارهای نفتی به این نیروها کمک کردند. اینها با این کمک‌ها به جان مردم افتادند و یک چهره بسیار زشت و غیرانسانی از اسلام نشان می‌دهند.

خضری افزود: این آرزوی دیرینه صهیونیست‌ها و دشمنان اسلام است که ضمن برجسته کردن اختلافات مذهبی میان مسلمانان چهره هولناک و وحشت زایی از اسلام ارائه کنند. اختلافات سیاسی داخلی هم به قدرت گرفتن تروریست‌ها کمک کرد.

عضو فراکسیون اهل تسنن مجلس شوراي اسلامي در مورد خبرهایی مبنی بر نفوذ اعضای گروهک تروریستی داعش به خاک ایران گفت: هیچ نیرویی از اعضای داعش وارد خاک ایران نشده است. چندي پيش در نشست سپاه شهدای آذربایجان غربی با حضور سردار یزدی معاون پارلمانی فرمانده سپاه شرکت کردم که در آنجا هم تأکید شد این قبیل خبرها شایعه و از اساس دروغ است.

خضری افزود: مرزهای ایران در غرب کشور امن است و همین امنیت به مردم منطقه دلگرمی و اطمینان خاطر داده است. این امنیت پایدار و مواضع ایران باعث اعتماد کردهای عراق هم شده است.

وي اضافه کرد: من نمی‌دانم این شایعات در کجا ساخته می‌شود اما با اطمینان می‌گویم که نیروهای داعش هیچ ورودی به مرزهای ایران نداشته‌اند.

عضو فراکسیون اهل تسنن مجلس شوراي اسلامي درخصوص وضعيت همکاري ايران و آمريکا در عراق گفت: من اعتقادی به همکاری بین ایران و امریکا در عراق ندارم چون دو کشور دو مسیر متفاوت را در منطقه و عراق می‌پیمایند. از طرفی امریکا خود در این داستان متهم است چون این کشور خود در تجهیز و ایجاد داعش نقش داشته است.

خضری افزود: اگر امریکا نسبت به این تروریست‌ها موضع مخالف داشت چرا زودتر از اینها وارد عمل نشد. قطعاً این کشور می‌توانست نقش پیشگیرانه داشته باشد.

وي اضافه کرد: در حمله روز اول داعش به عراق، بیش از 50 کودک کشته و 500 زن ربوده شدند. این جنایت ضدبشری می‌طلبید که امریکا و مدافعان حقوق بشری خیلی زودتر وارد عمل می‌شدند و از دولت مرکزی عراق حمایت می‌کردند.

عضو فراکسیون اهل تسنن مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان ساخت: آمریکا در سوریه از همین تروریست‌ها حمایت کرد و حالا میزان و کیفیت جنایات داعش آنقدر وحشتناک شده که این کشور مجبور شده موضع بگیرد. امریکا می‌خواهد آبروی نداشته خود را مقداری ترمیم کند که خیلی دیر شده است.

۱۳۹۳/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...