نسخه چاپی

افزایش سفر گردشگران به ایران/ تا پایان 2014 جا نداریم

رسانه های غربی در هفته های اخیر گزارش های متعددی از افزایش سفر گردشگران خارجی به ایران خبر داده اند. مدیر یك تور می گوید تمام هتل‌های چهار و پنج ستاره در شهرهای اصفهان، شیراز و یزد برای سال ۲۰۱۴ رزرو شده‌اند.

به گزارش نما، به گفته مسؤولان دولت یازدهم و بنا بر گزارش های رسانه های غربی، در دولت جدید آمار ورود گردشگران خارجی به کشور رشد چشمگیری داشته است.





"مسعود سلطانی‌فر" رئیس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی ایران گفته‌است، ورود گردشگران خارجی به ایران در ۱۲ ماه منتهی به فرودین ماه گذشته ۳۵درصد افزایش پیدا کرده به طوریکه ۴ و نیم میلیون تن در این مدت از ایران دیدن کرده‌اند.





به نوشته سایت رادیو فردا (RADIOFARDA) رئیس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی روز شنبه ۲۶مهرماه در گفت و گو با تلویزیون دولتی ایران گفته که این تعداد گردشگر خارجی سبب کسب درآمد ۶ میلیاردی برای ایران شده‌است. آقای سلطانی فر پیشتر گفته بود که سهم ایران از درآمد صنعت گردشگری در جهان تنها نیم درصد است.





این مقام مسئول صنعت گردشگری ایران گفته هر گردشگر خارجی به طور میانگین هزار و پانصد دلار در ایران خرج می‌کند. این در شرایطی است که بنا بر آمارهای اعلام شده عمده گردشگران خارجی ایران زائران مذهبی هستند که از کشورهای همسایه به ایران می‌روند.





با این همه آقای سلطانی همچنین گفته که تعداد گردشگرانی که از اروپا به ایران آمده‌اند در یک سال اخیر ۲۰۰ درصد افزایش یافته‌است.





به گفته او کاهش محدودیت‌ها در صدور ویزا در سفارتخانه‌های اروپایی نقش مهمی در این افزایش تعداد گردشگر داشته‌است.





این در حالیست که خبرگزاری آسوشیتدپرس خبر داده که دولت جمهوری اسلامی در بخشنامه‌ای به سفارتخانه هایش در سراسر جهان خواسته تا روند صدور ویزای ایران در مدت زمان یک هفته انجام شود.





به گزارش این خبرگزاری، این روند در گذشته دست کم یک ماه طول می‌کشید.





این خبرگزاری در این گزارش درباره روند رو به افزایش گردشگران خارجی به صحبت‌های ابراهیم پورفرج که مدیر یکی از شرکت‌های اصلی برگزار کننده تور ایران معرفی شده استناد کرده که به گفته او تمام هتل‌های چهار و پنج ستاره در شهرهای اصفهان، شیراز و یزد برای سال ۲۰۱۴ رزرو شده‌اند و حالا برای سال ۲۰۱۵ در حال رزرو شدن هستند. انتشار این اخبار با ورود یک قطار لوکس مسافرتی به ایران همزمان شده‌است. این قطار که از بوداپست مجارستان راه افتاده روز چهارشنبه وارد ایران می‌شود.





تیم لیتلر موسس شرکت جهانگردی "گلدن ایگلز" اداره کننده این سفر، با چشم بستن بر امنیت موجود در ایران، به خبرگزاری رویترز گفته‌است «در صنعت جهانگردی برای کسانی که مایل به سفر به ایران هستند خلا بزرگی وجود دارد به ویژه برای کسانی که می‌خواهند سفری امن و راحت داشته باشند.» [!]





طبق این گزارش، درآمد سالانه صنعت گردشگری در جهان صدها میلیارد دلار است و تعدادی از کشورهای همسایه ایران مانند ترکیه و امارات متحده عربی سهمی چندین میلیارد دلاری از این گردش سرمایه دارند.



۱۳۹۳/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...