نسخه چاپی

در جلسه امروز شورای حكام چه گذشت؟

جلسه امروز شورای حكام آژانس بین المللی انرژی اتمی در حالی برگزار شد كه هیچ قطعنامه و مصوبه ای درباره ایران نداشت.

به گزارش ایرنا، ابراز امیدواری علی اصغر سلطانیه سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی برای دستیابی به مدالیته جدید یا همان توافق در خصوص چارچوب همكاری ایران و آژانس از مهمترین خبرهای این روز بود.

سلطانیه در جمع خبرنگاران گفت كه ما تصمیم گرفته ایم در همكاری با آژانس ثابت كنیم ادعاهایی كه در خصوص فعالیت ها صلح آمیز هسته ای ایران مطرح می شود، ساختگی و بی اساس است.

سفیر ایران آب پاكی را روی دست غربی ها ریخت و تاكید كرد كه ایران برای لحظه ای هم غنی سازی را تعلیق نمی كند.

** همزمان با نشست شورای حكام، آمریكا و اتحادیه اروپا در بیانیه های جداگانه ای از ایران خواستند كه توافقنامه همكاری با آژانس را سریع امضا كند.

اروپا و آمریكا از اینكه تاكنون این موافقتنامه امضا نشده ابراز نگرانی كردند.

سلطانیه در پاسخ با تاكید بر اینكه بیانیه های صادر شده از سوی آمریكا و اتحادیه اروپا در شورای حكام 'سازنده نیست' به آنها توصیه كرد كه از رویكردهای تخریبی و سیاسی كردن آژانس خودداری كنند تا ایران و آژانس بدور از جنجال سیاسی ، فعالیت های حرفه ای خود را در آرامش كامل انجام دهند.

** 'رابرت وود' نماینده آمریكا در آژانس كه دیروز با بی توجهی خبرنگاران مواجه شده بود امروز نیز سعی كرد خود را قبل از سلطانیه به جمع خبرنگاران برساند و حرف های دیروز خود را تكرار كند.

گفتنی است نماینده آمریكا در آژانس روز سه شنبه با اشاره به آنچه كه در جلسه سخنرانی اش در شورای حكام گفته بود مبنی بر ضرورت فراهم شدن زمینه بازدید بازرسان آژانس از پارچین، از خبرنگاران خواست كه سوالات خود را مطرح كنند ولی خبرنگاران رغبتی برای سوال كردن از نماینده آمریكا نداشتند.

نماینده آمریكا پنج بار از خبرنگاران پرسید كه آیا كسی سوالی ندارد، خبرنگاران نیز به هم نگاه كردند و هیچ كس سوالی مطرح نكرد به نحوی كه نماینده آمریكا در آژانس خنده اش گرفت و محل مصاحبه را ترك كرد. خبرنگاران نیز به نماینده آمریكا خندیدند.

** در حالی كه اعلام شده بود نشست شورای حكام آژانس بین المللی انرژی اتمی تا روز جمعه ادامه دارد ولی پس از پایان موضوع ایران در شورای حكام بسیاری از خبرنگاران و تصویربرداران شبكه های مهم خبری دنیا وسایل خود را جمع كرده و محل آژانس را ترك كردند.

۱۳۹۱/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...