نسخه چاپی

ولاسكو: شاید بهترین تیم آسیا شویم

تیم ملی والیبال ایران، بعد از باخت تلخ به استرالیا، پورتوریكو را 3 – یك برد.

به گزارش خبرآنلاین؛ ملی پوشان ایران که به داورزنی رئیس فدراسیون قول داده بودند با فراموشی باخت برای برد بقیه بازیها به زمین بروند، مقابل پورتوریکو نشان دادند هنوز خاطره باخت آزارشان می دهد. به خاطر همین اگر چه ست اول را 26 -24 بردند اما ست دوم را واگذار کردند تا پورتوریکو هم به تنها ستی که در مسابقه های انتخابی المپیک گرفته ، دلخوش کند. شاید هم استرس سفارش رئیس فدراسیون برای برد با اختلاف پوئن سر صبحانه ، به آنها اجازه خودنمایی در برابر تیم ته جدولی رقابتها نداد.
به هر حال شاگردان ولاسکو دیروز با 3 امتیاز بازی دیروز صبح امروز آخرین بازی دور دوم را انجام دادند. آن هم مقابل تیمی که از نظر ولاسکو خیلی سطح بالا نبود. چرا که به خاطر اختلاف بازیکنان اصلی اش با فدراسیون، ترکیبی متفاوت در این مسابقه ها دارد. با اینکه شاگردان ولاسکو برنده دیروز بودند اما سرمربی آرژانتینی تنها به 3 امتیازی که گیر تیمش آمده دلخوش است:«ما روی 9 امتیاز سه بازی دور دوم حساب کرده بودیم اما بعد از باخت به استرالیا و از دست دادن امتیاز تنها تمرکزمان را روی 6 بازی با پورتوریکو و ونزوئلا گذاشتیم. با برد دیروز 3 امتیاز گرفتیم. مهم همین بود.»
او درباره نوسان تیمش در این بازی می گوید:«بازی دیروز هم برای ما بازی سختی بود. فکر می کنم بازیکنانم بعد از بازی استرالیا، هنوز ترس و استرس داشتند. کاملا معلوم بود. البته طبیعی است، چرا که تیم فرصت زیادی برای فراموشی باخت نداشت. با این حال فکر می کنم برای بازیهای بعدی صد در صد از این قضیه دور می شوند.» او درباره باخت ایران در ست دوم می گوید:«در ست دوم بازیکنان ذخیره را به زمین آوردم تا آنها هم فرصت بازی داشته باشند. مهدوی از بازیکنانی بود که همیشه شرایطی برای تغییر بازی داشت و حضورش تاثیر خوبی هم داشته. رضا قرا برای اولین بار آمد و انتظارات را هم برآورده کرد. پوریا فیاضی که در جام جهانی خوب کار کرده بود هم آمد اما در دریافت و اسپک ضعیف نشان داد. ما مجبور شدیم به علیرضا نادی کاپیتان و یکی از مهره های کلیدی تیم استراحت دهیم. چرا که انگشتان پایش مشکل پیدا کرده بود ،به جای او سعید مصطفی وند را به زمین فرستادم. اما در ست چهارم هم دوباره نادی به زمین برگشت. او بازیکن خوبی است و البته در این ست به او نیاز داشتم.»
به نظر ولاسکو شاداب نبودن شاگردانش به آمادگی جسمانی آنها ربطی ندارد:«من فکرمی کنم روحیه آنها امروز شاداب نبود. مشکل جسمی ندارند.» او درباره شانس سهمیه ایران برای المپیکی شدن می گوید:«نمی دانم چقدر شانس داریم؟ اگر استرالیا قهرمان شود، ما یک شانس داریم. نمی دانم شاید با گرفتن لقب بهترین تیم آسیا المپیکی شویم. به هر حال برد ونزوئلا و البته نتایج بقیه تیم ها همه چیز را تعیین می کند.» سرمربی تیم ملی با اینکه قبل از پرواز تیم ملی گفته بود شاید قهرمانی در این رقابتها سورپرایز ایران باشد حالا حرف دیگری می زند: «قهرمانی در این تورنمنت مشکل است.حالا هدف من و تیمم سهمیه المپیک است. شاید بهترین تیم آسیا شویم. به ویژه با باختی که با استرالیا دادیم کار سخت تر شده. من قبل از آمدن تیم با گفتن این قضیه می خواستم اعتماد به نفس بازیکنانم را بالا ببرم و بدون اینکه به آسیایی ها اهمیت دهیم سهمیه المپیک بگیریم. البته می توانست سورپرایزهم باشد چرا که تا به حال یک تیم آسیایی در چنین تورنمنتی قهرمان نشده است.» به نظر او مسابقه های انتخابی المپیک بهترین تجربه است برای تیم ملی :«بزرگترین مشکل ما کمبود بازیهای تدارکاتی است. از طرفی در لیگ جهانی هم بازی نمی کنیم. پس اینجا بهترین فرصت برای بالا بردن تجربه بازیکنانم است.»

۱۳۹۱/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...