نسخه چاپی

واليبال انتخابي المپيك - ژاپن

ایران - ونزوئلا؛ پیروزی قابل پیش‌بینی/ یك پله صعود موقت برای شاگردان ولاسكو

عکس خبري -ايران - ونزوئلا؛ پيروزي قابل پيش‌بيني/ يک پله صعود موقت براي شاگردان ولاسکو

تیم ملی والیبال ایران در پنجمین مسابقه خود در رقابت‌های انتخابی المپیك برابر ونزوئلا به برتری رسید.

به گزارش باشگاه فارس، پنجمین روز از رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک صبح امروز با دیدار تیم‌های ملی ایران و ونزوئلا آغاز شد.

همانطور که پیش‌بینی هم می‌شد تیم ایران بازی بهتری را نسبت به حریف خود انجام داد و در پایان موفق شد در 3 گیم متوالی و با نتایج 25 بر 16، 25بر 16و 25 بر 20 از سد حریف خود عبور کند و یک گام دیگر به المپیک نزدیک شود.

در گیم نخست این بازی ولاسکو ترکیب اصلی خود را وارد میدان کرد. ونزوئلا روی کاغذ حریف چندان سختی برای ایران محسوب نمی‌شد و این موضوع در عمل هم محقق شد. درخشش حمزه زرینی و زدن سرویس‌های خوب توسط قائمی موجب شد تا ایران زودتر از ونزوئلا به امتیاز 8 برسد. توپ‌گیری‌های ایران توسط بازیکنانی مانند ظریف در ادامه مسابقه بسیار خوب بود و همین امر موجب شد تا بازهم ایران زودتر از حریف خود به امتیاز 16 برسد و تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم بروند.

تا امتیاز 16 بازیکنان ایران سرویس‌های ریکسی و پرشی زیادی را روانه زمین ونزوئلا کردند که در این بین 4 سرویس آنها خطا و 3 سرویس به صورت مستقیم به امتیاز تبدیل شد.

زیرکی و خلاقیت بازیکنان ایران در ادامه بازی موجب شد تا شاگردان ولاسکو به امتیاز 19 بر 12 برسند تا گارسیا، سرمربی ونزوئلا درخواست وقت استراحت فنی کند.

تنوع در حمله و بازی کم نقص ملی‌پوشان تا پایان این گیم ادامه پیدا کرد و از دست دادن سرویس توسط بازیکنان ونزوئلا امتیاز 25 را برای ایران به ارمغان آورد تا گیم نخست را ایران با حساب 25 بر 16 به سود خود خاتمه دهد.

در گیم دوم هم ایران با ترکیب اصلی وارد میدان شد و ولاسکو ریسک نکرد. بازیکنان ایران برخلاف بازی روز گذشته با خیالی آسوده بازی می‌کردند و همین امر موجب شد تا باز هم برتری از آن ایران باشد. در ابتدای گیم ونزوئلایی‌ها پا به پای ایران پیش آمدند، اما در ادامه باز هم سرویس و دریافت‌های عالی بازیکنان به داد ایران رسید و رفته رفته اختلاف تیم‌ها را زیاد کرد. شاگردان ولاسکو به امتیاز 8 بر 6 رسیدند تا تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول بروند. پس از آن ایرانی متحول شده را شاهد بودیم؛ بازیکنان ایران در تمام نقاط تیم برتر بودند. سرویس‌های پرشی و دریافت‌های کم نقص و پاس‌های دقیق توسط معروف موجب شد تا اختلاف بسیار زیاد شود و تیم‌ها با امتیاز 16 بر 8 به سود ایران راهی وقت استراحت فنی دوم شوند. حمایت از مهاجم و دریافت‌های اول مناسب موجب می‌شد تا مهاجمان ایران از مناطق دو و چهار راحت تر حمله کنند. معروف به خوبی پاس‌ها را بین مهاجمان خود پخش می‌کرد و بهترین بازیکن را برای حمله انتخاب می‌کرد. در امتیاز 19 بر 9 به سود ایران، گارسیا که دیگر تیمش چیزی برای از دست دادن نداشت درخواست وقت استراحت کرد تا شاید بازیکنانش بتوانند اختلاف را کم کنند، اما هیچ وقت اینگونه نشد و بازهم شاگردان ولاسکو بودند که کم نقص پیش می‌رفتند. بازی که به امتیاز 21 بر 12 رسید ولاسکو بازهم دست به دو تعویضه‌های معروف خود زد؛ دو تعویضه‌ای که به گفته حسین معدنی تا کنون در این دوره از مسابقات تاثیر مثبتی نداشته است. قرا و مهدوی جایگزین معروف و غفور شدند و پس از آن در امتیاز 22 بر 12 زرینی جای خود را به فیاضی داد تا خودش کمی استراحت کند. این گیم با برتری مطلق سفید‌پوشان ایران ادامه پیدا کرد و در پایان محمد موسوی توانست امتیاز 25 را برای ایران به ارمغان بیاورد تا این گیم هم با حساب 25 بر 16 به سود ایران خاتمه پیدا کند.

بازیکنان ایران بازهم شادابی کافی را نداشتند، اما حریف را دست کم هم نگرفته بودند و با تمام توان برابر حریف قرار گرفتند. حمله‌های بی نقص و دفاع بهترین مدافع این دوره از مسابقات یعنی محمد موسوی عراقی موجب شد تا شاگردان ولاسکو این گیم را هم با اقتدار آغاز کنند و گارسیا را با ایجاد اختلافی 4 امتیازی مجبور کنند که درخواست وقت استراخت فنی کند. ایران باز هم مانند دو بازی گذشته خود یک امتیاز خطا در آرایش تیمی را به حریف تقدیم کرد و بازی 5 بر 2 به سود ایران شد. پیچیده بودن جدول رده‌بندی مسابقات قدرت ریسک را از ولاسکو و شاگردانش گرفته بود و آنها با تمام توان بازی می‌کردند. بازهم سرویس‌های خوب از بازیکنان جوان‌تر ایران موجب می‌شد تا هم ایران امتیاز بگیرد و هم با سرویس حمله کند. نتیجه بازی 11 بر 5 به سود ایران بود که حرکت پایپ توسط قائمی امتیاز بعدی را برای ایران به ارمغان آورد. غفور آمادگی خوبی داشت و در این گیم بسیار به تیم ایران کمک کرد، شاید جشن تولدی که روز گذشته برای وی گرفته شده بود موجب شد تا انگیزه‌اش را دوچندان کند. امتیاز 16 بر 8 به سود ایران تیم‌ها را به وقت استراحت فنی دوم فرستاد. شاگردان ولاسکو راحت بازی می‌کردند و پاس‌های دقیق معروف، کار را برای مدافعان حریف سخت می‌کرد و در مقابل مهاجمان ایران برای کسب امتیاز کار راحتی در مقابل داشتند. ونزوئلایی‌ها با زدن سرویس‌های محکم و همچنین کمک داور کمی خود را به ایران نزدیک کردند؛ در امتیاز 18 بر 14 ولاسکو بازهم دو تعویضه انجام داد و بلافاصله پس از آن بازیکن شماره 10 ونزوئلا موفق شد امتیاز دیگری را برای تیمش کسب کند. اشتباهات دو تیم موجب شد نتیجه بازی 21 بر 16 به سود ایران شود و گارسیا بازهم درخواست وقت استراحت کند. ولاسکو مباشری را هم وارد میدان کرد تا حضور در این مسابقات را تجربه کند. امتیاز 24 برای ایران با اشتباه بازیکنان ونزوئلا کسب شد تا شاگردان ولاسکو در آستانه یک پیروزی دیگر قرار بگیرند و در ادامه سرویس بازیکنان ونزوئلا هم به خارج از زمین رفت و ایران توانست با حساب 25 بر 20 از سد حریف خود عبور کند.

با این نتیجه شاگردان ولاسکو 11 امتیازی شدند و موقتا یک پله صعود کردند و منتظر سایر بازی های امروز خواهند بود.

شاگردان ولاسکو پیش از این برابر تیم‌های کره‌جنوبی، چین و پورتوریکو به برتری رسیده بودند و نتیجه را به استرالیا واگذار کرده بودند.

تیم‌های حاضر در رقابت‌های انتخابی المپیک فردا را استراحت خواهند کرد. تیم ملی ایران در بازی بعدی خود روز شنبه ساعت 6:30 در دیداری حساس و سرنوشت‌ساز برابر قدرت اول این مسابقات یعنی صربستان قرار خواهد گرفت.

۱۳۹۱/۳/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...