نسخه چاپی

شبیه مدرس یا یار غارهای شهرام جزایری؟!

شدو تن از شبه‌‌اصلاح‌طلبان می‌گویند نامزدهای اصلاح‌طلب برای انتخابات مجلس مانند هندوانه دربسته و برخی از آنها سست عقیده هستند.

شدو تن از شبه‌‌اصلاح‌طلبان می‌گویند نامزدهای اصلاح‌طلب برای انتخابات مجلس مانند هندوانه دربسته و برخی از آنها سست عقیده هستند.عبدالله ناصری در این زمینه ضمن مقاله در «شرق» تجربه انتخابات شورای شهر تهران را تجربه‌ای ناخوش خواند و نوشت: به نظر می‌رسد افراد دیگری را که شاید تجربه کافی نداشته باشند، وارد فهرست کنند. افرادی که طبیعتا تجربه اصلاح‌طلبان استخوان‌داری که در کوران موضوعات سیاسی و اقتصادی متاثر بوده‌اند، ندارند. البته باید گفت این چهره‌ها مثل هندوانه دربسته می‌مانند که باید با دلهره آزمون و خطا به سمت آنها حرکت کرد. این همان واقعیتی است که کار اصلاح‌طلبان را سخت می‌کند. بنابراین اصلاح‌طلبان باید به سمت تجربه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم حرکت کنند. اصلاح‌طلبان به دلیل محدودیت‌هایی که چند سال گذشته با آن مواجه بودند در یک اقدام تاکتیکی و البته مصلحت‌اندیشانه تصمیم گرفتند حمایت خود را از یک عضو جامعه روحانیت مبارز یعنی آقای روحانی اعلام و ابراز کنند.
وی می‌افزاید: با این پیشینه اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس هم باید طی یک تصمیم‌گیری مصلحتی به سمت همین رویکرد حرکت کنند، چرا که ورود فعالان اصلاح‌طلب شناخته شده به مجلس تا حدودی سخت به نظر می‌رسد. بنابراین در گام اول به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان باید چهره‌هایی را مورد حمایت قرار دهند که آن چهره‌ها و گزینه‌ها بتوانند، مزیت‌ رای‌آوری داشته باشند.

همچنین رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با «اعتماد» درباره انتخابات مجلس و نامزدهای اصلاح‌طلب گفت: ما در گذشته نمونه‌هایی از افراد داشتیم که اظهاراتشان خوب بوده و شعارهای خوبی هم می‌دادند اما در عمل سست‌‌عقیده بودند و افراد توانستند با پست، مقام، پول، تهدید و تطمیع، آنها را بخرند و دیدیم که تغییر روش دادند. باید در خانه ملت کسانی حضور داشته باشند که شخصیت لازم، ایمان و سوابق مطلوب و قدرت و اراده لازم را داشته باشند تا بتوانند از مواضع خود دفاع کنند. ما نباید امثال آقای دکتر علی مطهری را دست‌کم بگیریم.از سوی دیگر مصطفی کواکبیان در اصفهان گفت: حزب مردم‌سالاری در نظر دارد همزمان با سالروز شهادت شهید مدرس همایشی با عنوان «انتخاب نمایندگان مدرس‌گونه» برگزار کند و در آن به تبیین و تدوین «طرح امام» با الگوی انتخابات بپردازد «امام» مخفف «ائتلاف ملی اصلاح‌طلبان میهن است(!) و قرار است در این همایش دبیران کل 35 حزب اصلاح‌طلب شرکت کنند.

او گریزی هم به ناکامی افتضاح فهرست «یاران خاتمی» در انتخابات مجلس هشتم زد. از 30 عضو این فهرست تنها یک نفر (محجوب) آن هم به واسطه سوابق کارگری به مجلس هشتم راه یافت و - عدم - وزن اجتماعی خاتمی را به رخ کشید.اشاره اصلاح‌طلبان به نماینده مدرس‌گونه و سوءاستفاده از نام امام در حالی است که این طیف نابغه‌هایی! چون شیرزاد، رجب مزروعی، حقیقت‌جو، حضرتی و برخی یار غارهای شهرام جزایری را به مجلس ششم فرستادند، نامه رسوای جام زهر تسلیم را امضا کردند و همزمان در برخی رانت‌خواری‌های نفتی نقش‌آفرین بودند.

۱۳۹۳/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...