نسخه چاپی

معامله نفتی مقامات كُرد عراقی با داعش

نخست وزیر اقلیم كردستان در دیدار با فرستاده ویژه وزارت خارجه آمریكا از تشكیل كمیته ای عالی برای تحقیق در خصوص دست داشتن مقامات كُرد عراقی در معامله نفتی با دولت اسلامی عراق و شام (داعش) خبر داد.

به گزارش نما، نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در دیدار با آموس هکستاین فرستاده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور انرژی در خصوص مسئله دست داشتن برخی مقامات کُرد عراقی در معامله نفتی با داعش گفتگو کرد.

بارزانی اعلام کرد دولت اقلیم کردستان کمیته ای عالی متشکل از وزیران پیشمرگ، داخلی، منابع طبیعی و امنیت ملی در خصوص پرونده معامله نفتی مقامات کُرد با داعش تشکیل داده است.
نخست وزیر اقلیم کردستان وعده داد که این کمیته شدیدترین راهکار و تدبیر را برای مقابله و پیشگیری از هر گونه معامله با داعش در پیش می گیرد.

شایان ذکر است طی چند هفته ی اخیر گزارش هایی مبنی بر معامله نفتی برخی مقامات کُرد به ویژه داخلی و وزارت پیشمرگ با داعش منتشر شده است.

در این رابطه چند راننده نفت کش دستگیر شده اند اما به گفته برخی نمایندگان پارلمان اقلیم کردستان همچون محمد علی صالح از فراکسیون جنبش تغییر، عاملان اصلی این پرونده که گفته می شود از مقامات عالی رتبه کُرد می باشند هنوز دستگیر نشده اند.

پیشتر سرگرد هلگورد حکمت در گفتگو با کردپرس اعلام کرده بود چند نفر در این پرونده دستگیر کرده اند اما تا هنگامی که اتهام آنها از سوی دادگاه اثبات نشود نمی توان آنها را مجرم دانست.

منبع: کردپرس

۱۳۹۳/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...