نسخه چاپی

آغاز محاكمه مرسی و رهبران اخوان

رئیس جمهور بركنار شده مصر و تعدادی از رهبران جماعت اخوان المسلمین برای ادامه محاكمه در پرونده حوادث كاخ الاتحادیه وارد دادگاه شدند.

به گزارش نما، دقایقی قبل «محمد مرسی» و تعدادی از رهبران اخوان المسلمین برای ادامه محاکمه در پرونده حوادث کاخ الاتحادیه وارد آکادمی پلیس محل برگزاری جلسه دادگاه شدند.

قرار است دادگاه جنایی قاهره امروز به اتهامات مرسی و رهبران اخوان المسلمین در پرونده حوادث کاخ الاتحادیه مربوط به دسامبر سال 2012 رسیدگی کند.

بر اساس این گزارش، متهمان از محل حبس خود در زندان طره در میان تدابیر شدید امنیتی با خودروهای زرهی به محل دادگاه انتقال داده شدند.

در تاریخ 5 دسامبر سال 2012 درگیری بین اعضای جماعت اخوان المسلمین و تظاهرات کنندگان رخ داد که در نتیجه آن 10 نفر از جمله «الحسینی ابو ضیف» روزنامه نگار کشته و ده ها نفر نیز زخمی شدند.

از سوی دیگر «سمیر صبری» وکیل مصری ابلاغیه ای به دادستان امنیت دولت این کشور ارائه و مرسی را به خیانت بزرگ متهم کرد و این اقدام وی نیز پس از آن صورت گرفت که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طی اظهاراتی گفته بود که مرسی به وی وعده داده بود خواسته اسرائیل مبنی بر اعطای 1600 کیلومتر از اراضی سینا به غزه در مقابل توقف تجاوزات اسرائیل به غزه در سال 2012 را اجرا کند.

صبری در این باره گفت: مرسی با سوء استفاده از جایگاه سیاسی خود به عنوان رئیس جمهور مصر سعی داشت با کمک اسرائیل و آمریکا قضیه فلسطین را از اساس نابود کند.
وی افزود که اسنادی را به دادستانی ارائه و خواستار صدور دستوری برای استماع شهادت رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و نیز ارجاع مرسی به دادگاه جنایی به اتهام خیانت بزرگ شده است که مجازات آن نیز تا حد اعدام می رسد.

منبع: پایگاه خبری الیوم السابع

۱۳۹۳/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...